کسی حاضر نیست سِمت ریاست کارکنان کاخ سفید را بپذیرد

باشگاه خبرنگاران جوان: خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت رئیس کارکنان کاخ سفید بالاترین سمتی است که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید منصوب می‌شود. اکنون که جان کِلی، رئیس کنونی کارکنان کاخ سفید، قرار است در کمتر از یک ماه این سمت را ترک کند، ترامپ به دنبال انتخاب جانشینی برای اوست. اما به نظر می‌رسد افراد زیادی تمایل ندارند این پست را بپذیرند.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است پس از آنکه اعلام شد کِلی قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ نیک آیرس، رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، را برای تصدی این سمت در نظر گرفته است، اما آیرس می‌گوید او نیز به زودی کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

عزل و نصب‌های بیشمار و غیرمعمول در کاخ سفید که از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا رواج داشته تمسخر کاربران فضای مجازی به ویژه کاربران توئیتر را در پی داشته است. اعلام خبر کناره گیری کِلی و انتشار گزارش‌هایی درباره اینکه کسی حاضر نیست پست او را قبول کند، بهانه دیگری به دست کاربران توئیتر داده است تا دولت ترامپ را به سخره بگیرند و گزینه‌های موردنظر خود را که گاهاً بسیار عجیب و مضحک هستند برای این سمت پیشنهاد کنند.

یکی از کاربران توئیتر در پیامی نوشت نخستین کسی که به درخواست ترامپ برای تصدی این سمت بله بگوید، رئیس کارکنان کاخ سفید خواهد شد.

یکی دیگر از کاربران نیز در پیامی تمسخرآمیز از طرف ترامپ نوشت: هی، چه کسی می‌خواهد رئیس دفتر من، دادستان کل و یا نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد باشد؟

رئیس کارکنان کاخ سفید مدتهاست که با رئیس جمهور آمریکا اختلافات جدی دارد. پیش‌تر گزارش‌های زیادی درباره درگیری‌های لفظی آن‌ها منتشر شده بود. شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز جمعه به نقل از برخی منابع اعلام کرد ترامپ و کِلی چندین روز است که دیگر با یکدیگر حرف هم نمی‌زنند. ترامپ چند روز پیش، پس از اعلام کناره گیری قریب الوقوع جان کلی از ریاست کارکنان کاخ سفید، اعلام کرد در حال گفتگو با چندین نفر برای جانشینی کلی است.

از سوی دیگر، گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات اف بی آی درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، با جان کِلی دیدار داشته و سؤالاتی را درباره این پرونده از وی پرسیده است.

بسیاری از افراد نزدیک به رئیس جمهور آمریکا تاکنون در جریان تحقیقات درباره پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها، مورد سوء ظن و بازجویی قرار گرفته اند. مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ، چندی پیش به دروغگویی به کنگره درخصوص پروژه‌های تجاری ترامپ در مسکو اعتراف کرد. کوهن که بر روی تنظیم قراردادی به منظور پروژه ساخت برج ترامپ در پایتخت روسیه کار می‌کرد، پیش‌تر در جلسه استماعی کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا، شهادت داده بود که مذاکرات برای انعقاد این قرارداد ژانویه سال 2016 میلادی، پیش از آغاز رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا، متوقف شده بود. این در حالی است که او اواخر ماه نوامبر سال جاری اعتراف کرد تصمیم گیری‌ها در این باره تا ژوئن سال 2016، زمانی که ترامپ عنوان نامزد حزب جمهوری خواه را در این انتخابات یدک می‌کشید، ادامه پیدا کرده بود.

همچنین، پال منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، ماه سپتامبر سال جاری میلادی اتهامات خود را پذیرفت و قول داد با دادستان‌های پرونده تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها همکاری کند. منافورت تابستان سال جاری درخصوص کلاهبرداری مالیاتی و بانکی و همچنین فاش نکردن حساب‌های بانکی خود مجرم شناخته شد؛ اتهاماتی که در جریان تحقیقات مولر متوجه رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان