سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازنگری در قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای ارتقای کیفیت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رفع دغدغه‌های ایشان در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان کمیته پیگیری و نظارت بر اجرای قانون مذکور صبح امروز جلسه ویژه‌ای تشکیل داد.

در همین رابطه، زهرا سعیدی‌مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جلسه با حضور سیاست‌گذاران و ذی‌نفعان آن و همچنین خبرگان و صاحبنظران این حوزه و وزارتخانه‌های ذی‌نفع برگزار شد تا به این منظور قانون مذکور را از منظر آثار، آسیب‌ها و راهکارهای پیشنهاد به منظور رفع نقاط ضعف آن مورد واکاوی  و تحلیل قرار دهد.

سعیدی‌مبارکه ادامه داد: با توجه به اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانون بسیار مؤثر و مفیدی در جامعه واقع خواهد شد اما به هر حال تغییر چند هزار تایی در کشور مسلماً خلا هم خواهد داشت.

نایب رئیس فراکسیون جوانان مجلس همچنین عنوان کرد:‌ به دنبال رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این جلسه تشکیل شده و در حال حاضر در حال برگزاری است که تا کنون مقرر شده است. کیفیت قانون تقویت شود  تا بر این اساس به درستی هم اجرا شود.

وی  همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شده است یک بازنگری در قانون مذکور صورت گیرد و در همین رابطه از طراحان اصلی طرح، دستگاه‌های مربوطه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور، شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی،‌معاونت قوانین مجلس، معاونت ریاست جمهوری، اساتید و صاحبنظران دعوت شده تا قانون با کیفیت بیشتر مصوب شده و مورد اجرا  قرار گیرد.

وی همچنین به این نکته هم اشاره کرد که بی شک روح کلی حاکم بر این قانون  محدود نخواهد شد و تصمیم برای راهکار حول محور فرمایشات رهبری خواهد بود و البته این بازنگری به منظور رفع برخی ابهامات احتمالی در اجرا انجام می‌گیرد.

سعیدی‌مبارکه در ادامه بر ضرورت اجرای این قانون تأکید کرد و گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در صورت اجرا قطعا از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کرده و این جلسه تشکیل شده است تا این قانون جامعیت پیدا کرده و از مواردی مانند مراجعه به رهبری جلوگیری شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان