اولین تصاویر و اطلاعات از هایما M۵؛ محصول تازه ایران خودرو + قیمت احتمالی

هایما در زمره خودروسازان نسبتا قدیمی چین قرار می گیرد و زمان تاسیس آن به سال ۱۹۹۱ باز می گرد. محصولات گروه فاو هایما با نام تجاری هایما عرضه می شوند و حالا به نظر می رسد که سومین خودرو از این خانواده با نام هایما M۵ یا هایما فامیلی توسط ایران خودرو در صف ورود به ایران قرار گرفته است

اولین تصاویر و اطلاعات از هایما M5؛ محصول تازه ایران خودرو + قیمت احتمالی

هایما در زمره خودروسازان نسبتا قدیمی چین قرار می گیرد و زمان تاسیس آن به سال 1991 باز می گرد. محصولات گروه فاو هایما با نام تجاری هایما عرضه می شوند و حالا به نظر می رسد که سومین خودرو از این خانواده با نام هایما M5 یا هایما فامیلی توسط ایران خودرو در صف ورود به ایران قرار گرفته است. این شرکت از ابتدا با مشارکت مسئولان ایالت هاینان چین و کمپانی مزدا ژاپن شروع به کار کرده است و نام هایما هم مخفف دو کلمه هاینان و مزدا است. در سال 2006 سهام شرکت فاو توسط مزدا خریداری شد و اکنون فاو که به عنوان همکار هایما بود شریک تجاری مزدا محسوب میگردد.

هایما حدود سه سال است که با محصولات کراس اووی نظیر هایما S7 معمولی و توربو و هایما S5 در بازار ایران حضور دارد و خودروهای ساخت این شرکت توسط ایران خودرو خراسان مونتاژ می شوند.

به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد نمونه استتار شده ی هایما فامیلی یا همان هایما M5 وارد کشور شده و مراحل تست های فنی را پشت سر می گذارد.
این خودرو که در حال طی تست های فنی است بناست تا توسط ایران خودرو تولید و روانه بازار شود. کمپانی چینی فامیلی یا M5 جدید که در برخی از بازار ها نیز با نام F5 شناخته می شود را با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 123 اسب بخار تولید می کند که البته این موتور بنا به سفارش می تواند با نوع توربو شارژ نیز تعویض شود. از سویی دیگر احتمال داده می شود که هایما فامیلی بازار ایران مانند هایما S5، محصولی متفاوت با نسخه های رایج این کمپانی چینی باشد.

هایما M5 کوچک‌ ترین عضو خانواده هایما در بازار کشور است که هنوز مشخص نیست به چه قیمت و در چه زمانی توسط گروه خودروسازی ایران خودرو به مشتریان عرضه مى شود. این خودرو داراى طول 4689 میلی متر، عرض 1806 میلی متر، ارتفاع 1477 میلی متر است و همچنین از فاصله 2685 میلی متر برای نصب محورهای جلو و عقب آن استفاده شده است که نسخه اتوماتیک خودرو وزن 1350 کیلوگرمی داشته و در نسخه دستی خودرو شاهد وزن خشک 1325 کیلوگرمی هستیم.

هایما M5

موتور 1.5 لیتری توربو شارژ با توان 161 اسب بخار از مواردی است که شاید ایران خودرو آن را برای هایما فامیلی بازار ایران سفارش گذاری کند هر چند که تا زمان عرضه رسمی این خودرو و اینکه با چه موتور و چه ظاهری ( نسخه فیس لیفت یا نمونه قدیمی) روانه بازار ایران می شود باید منتظر شد.

قیمت هایما M5

این روزها کمتر خودرو جدیدی در بازار ایران کمتر از یکصد میلیون تومان قیمت می خورد و متاسفانه این رویه در مورد هایما فامیلی M5 نیز صادق است. بنابراین به نظر می رسد که بنا بر تیپ های مختلف فنی و آپشن ها قیمتی در حدود 145 الی 180 میلیون تومان برای این سدان چینی مونتاژی ایران خودرو قابل تصور باشد که هایما فامیلی را به رقیبی مستقیم برای چری آریزو 5 معمولی و چری آریزو 5 توربو بدل می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان