ششمین روز مذاکرات صلح یمن در سوئد برگزار شد

مبادله لیست اسرا و بازداشتی‌ها میان هیئت‌های حاضر در مذاکرات یمن

در چارچوب ششمین روز مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد، هیئت انصارالله و هیات دولت مستعفی یمن لیستی ۱۵۰۰۰ نفره از اسرا و بازداشتی‌ها را با یکدیگر مبادله کردند.

مبادله لیست اسرا و بازداشتی‌ها میان هیات‌های حاضر در مذاکرات یمنبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از رویترز، در چارچوب ششمین روز مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد، هیئت انصارالله و هیات دولت مستعفی یمن لیستی 15000 نفره از اسرا و بازداشتی‌ها را با یکدیگر مبادله کردند.

به گفته منبع نزدیک به این مذاکرات، مجموع اسرای دو طرف 15 هزار نفر است. اجرای توافق مبادله اسرا از زمان آغاز آن تا 40 روز به طول خواهد انجامید و طرفین 2 هفته فرصت دارند تا اسامی موجود در لیست را بررسی کنند.

طرفین پس از انجام بررسی‌های لازم یک هفته فرصت خواهند داشت نقطه نظرات خود را به طرف مقابل اعلام کنند و ظرف یک هفته نیز برای ارائه پاسخ فرصت خواهند داشت.

براساس این توافق پس از 4 هفته، لیست‌های دو طرف به صلیب سرخ تحویل داده می‌شود و انتقال اسرا از طریق 2 فرودگاه سیئون و صنعا انجام خواهد شد.
 
نماینده انصارالله اعلام کرد طرفین لیستی بالغ بر 7000 نام از اسرا و بازداشتی‌ها ارائه کردند که شامل اسامی 200 افسر بلندپایه می‌شود.

وزیر خارجه دولت مستعفی در توییتی اعلام کرد لیستی شامل 8776 اسم شامل فعالین و روزنامه نگاران ارائه کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان