روسیه تولید نفت خود را روزانه تا ۶۰ هزار بشکه کاهش می دهد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: روسیه در نخستین ماه سال ۲۰۱۹ میلادی (دی - بهمن ۹۷) تولید نفت خود را روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه کاهش خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، الکساندر نوواک روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه زمانی تولید نفت روسیه شامل کاهش تدریجی تولید نفت مطابق با توافق در چارچوب اوپک و اوپک پلاس (کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی) می شود.

وی افزود: امیدواریم که دست کم روزانه حدود 50 تا 60 هزار بشکه از تولید نفت خود را بکاهیم.

روسیه در چارچوب توافق اوپک و اوپک پلاس (کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی) که هفته گذشته در وین به دست آمد، متعهد شده است تولید نفت خود را روزانه 228 هزار بشکه کاهش دهد.

نوواک در ادامه سخنان خود در مورد توافق کاهش تولید نفت گفت: هدف اصلی این توافق، کاهش ذخایر نفت است چرا که طی هفت هفته اخیر ذخایر نفت رشدکرده و ما شاهد مازاد نفت در بازار هستیم.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت که در ماه جاری با نمایندگان شرکت های نفتی روسیه برای گفت وگو درباره کاهش تولید نفت دیدار خواهد کرد.

یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک با حضور 14 عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش برگزار شد و در توافق با اعضای غیر اوپک مقرر شد اعضای این سازمان 800 هزار بشکه و کشورهای غیر عضو 400 هزار بشکه (در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه) میزان عرضه نفت خود را کاهش دهند.

روسیه تولید کننده عمده نفت در بازار جهانی است و روزانه 11.4 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان