روحانی: ایران نه مشکل آب بلکه مشکل تلاش و برنامه‌ریزی دارد

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حسن روحانی در جلسه هیات دولت و پس از رای اعتماد هیات دولت به استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان گفت: مشکل آب در برخی استان‌ها مسئله‌ای ملی است و همه باید به آن توجه کنیم.

وی استانداران سراسر کشور را به تلاش مضاعف برای تسریع در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و سازندگی استان‌ها فرا خواند و تاکید کرد: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت و نظام، باید در راستای سیاست اعتدالی دولت، با اولویت شایسته گزینی از همه نیرو‌های متخصص و بااستعداد با هر ایده و سلیقه ای، در پیشبرد فعالیت‌های اجرایی استان بهره بگیرند.
روحانی به مشکل کم آبی در استان‌های حاشیه کویر از جمله سمنان اشاره کرد و تصریح نمود: مشکل آب در این استان‌ها باید حل شود. این مسئله‌ای ملی است و همه باید به آن توجه کنیم. آب فراوانی در جنوب و شمال داریم که متأسفانه در این زمینه سرمایه‌گذاری اندکی شده است.

*ایران هیچ مشکل آب ندارد؛ بلکه مشکل تلاش و برنامه‌ریزی دارد

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران تقریباً در یک منطقه خشک قرار گرفته است، اظهار داشت: ما باید برای مردم به فکر آب باشیم؛ ایران هیچ مشکل آب ندارد؛ بلکه مشکل تلاش و برنامه‌ریزی دارد؛ در جنوب و شمال آب داریم؛ چطور تمام کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آب استفاده می‌کنند و ما استفاده نمی‌کنیم؛ همه چشم ما به آسمان بوده که باران ببارد. خداوند منابع بزرگ آب را در کنار ما قرار داده و باید از آن‌ها استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه در شمال باید همانند دیگر همسایگان از دریای خزر استفاده کنیم، گفت: درحالی که دیگران در حال بهره‌گیری از آب دریای خزر هستند، اما ما معطل مانده ایم و تماشا می‌کنیم. کشور‌های همسایه در دریای خزر این همه آلودگی درست می‌کنند به گونه‌ای که در ساحل خزر در مازندران، گیلان و گلستان لایه نفتی روی آب بسته شده است و ما استفاده مشروع از این دریا را به بهانه‌های بسیار جزیی که نادرست و ناصحیح است، انجام نمی‌دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه حیات مردم و صنعت و کشاورزی وابستگی به آب دارد، گفت: نه تنها بخش صنعت و کشاورزی بلکه زندگی و حیات و راحتی مردم به آب بستگی دارد. باید سرمایه‌گذار جذب کنیم و آب‌ها را شیرین کنیم و در عمق کشور و در جا‌هایی که نیازمند است، بیاوریم و ان شاء‌الله با مذاکره‌ای که با محیط زیست کردیم و آن‌ها هم الحمدالله کار‌های خوبی کردند و مطالعات بسیار دقیقی انجام دادند، راه وجود دارد که هم از آب جنوب و شمال استفاده کنیم و هم اصول محیط‌زیستی را مورد مراعات قرار دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان