ماهان شبکه ایرانیان

آزمایشگاه عشق بنیتا/ قسمت اول: رابطه دوستانه یا عاشقانه؟

عشق یا دوستی؟ آیا رابطه شما با دوست جنس مخالفتان فقط دوستی است؟ تا به حال اتفاق افتاده که رابطه‌تان با دوست جنس مخالفتان از یک رابطه دوستی صرف خارج شده و به او علاقه‌مند شوید؟

عشق یا دوستی؟ آیا رابطه شما با دوست جنس مخالفتان فقط دوستی است؟ تا به حال اتفاق افتاده که رابطه‌تان با دوست جنس مخالفتان از یک رابطه دوستی صرف خارج شده و به او علاقه‌مند شوید؟

بنیتا در یک نظرسنجی با عنوان «رابطه دوستی یا عشق؟» از 200 نفر زن و مرد 20 تا 35 ساله این سوال را پرسیده است. با نتایجی که در آزمایشگاه عشق بنیتا به دست آمده همراه باشید. 

در گذشته اکثر افراد «دوستی با جنس مخالف» را غیر ممکن فرض می‌کردند. اما در این نظرسنجی 78 درصد خانم‌ها و 76 درصد از آقایان دوستی با جنس مخالف را بدون این که رابطه عاشقانه‌ای باشد، امکان‌پذیر می‌دانستند.

دوستی و عشق

 این نتیجه آزمایشگاه عشق، ما را به فکر انداخت که چرا رابطه‌ی دوستی به عشق تبدیل نمی‌شود؟ واقعا چرا؟

پاسخ‌های شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نشان داد که آقایان 59 درصد و خانم‌ها 70 درصد رابطه دوستی را به رابطه عاشقانه ترجیح می‌دهند، چون در رابطه‌ی دوستی مسئولیتی ندارند. اما آیا در واقع مرد و زن با فکر و هدفی مشابه با هم دوست می‌شوند؟

 

بر اساس نتایج به دست آمده، 42 درصد آقایان، رابطه‌ی خود با دوست جنس مخالفشان را رابطه‌ای دوستانه و طولانی مدت مانند رابطه خواهر و برادر می‌بینند و 10 درصد آنها این دوستی را، مقدمه‌ای برای آشنایی بیشتر می‌دانند.

در مقابل، بیشترین تعداد خانم‌ها، یعنی 70 درصد آنها دوستی‌شان با جنس مخالف را تنها یک رابطه دوستانه با کسی که تفاهم زیادی با او دارند، می‌بینند و هیچ‌کدام آنها این دوستی را دوران آشنایی نمی‌دانند.

عشق یا دوستی

عشق یا دوستی

 بنابراین می‌توان این‌گونه گفت که اکثر خانم‌های ایرانی قصد ایجاد رابطه‌ی عشقی با دوست جنس مخالف خود را ندارند. یک دوست مرد برای خانم‌ها فقط یک دوست است که نقاط مشترک زیادی با هم دارند. البته این دوستی را نمی‌توان شکست در ایجاد رابطه عشقی دانست، بلکه در آینده امکان ایجاد رابطه‌ای با دوست بیشتر از هر کس دیگری است.

بر اساس این نظرسنجی، حدود 41 درصد خانم‌ها گفته‌اند که احساسی بیشتر از دوستی معمولی نسبت به دوست جنس مخالف خود ندارند و این اصلی‌ترین دلیلی است که آنها با دوست جنس مخالف خود رابطه عاشقانه برقرار نمی‌کنند.

عشق یا دوستی

اما جای نگرانی برای آقایان نیست، چون فرصت همیشه هست. اگر با دختری برای مدت زیادی فقط دوست هستید، بالاخره لحظه‌هایی هست که ممکن است او شما را به چشم مرد زندگی خود ببیند. پنج مورد از مواقعی که یک دختر به دوست جنس مخالف خود جذب می‌شود این‌ها هستند: 

دوستی با جنس مخالف

 آقایان!

اگر الان در کنار خود دوستی دارید که به او علاقه‌مند هستید، به حرف‌هایش با علاقه گوش کنید و سعی کنید با او زیاد گفت‌وگو کنید. به این طریق می‌توانید رابطه‌ی دوستی را کم کم به رابطه‌ای عاشقانه برسانید.

آزمایشگاه عشق بنیتا باز هم با موضوع تفاوت‌های بین مرد و زن به بنیتا می آید. 

اگردوست داشته باشید می‌توانید سری هم به مطلب «تشخیص رابطه دوستی اشتباه» بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان