ماهان شبکه ایرانیان

۲۰۶ صندوق‌دار بخریم یا تیپ پنج؟

وقتی دو خودرو با هم تفاوت قیمتی نداشته باشند بهتر می‌توان درباره خرید یکی از آنها تصمیم گرفت. در حال حاضر قیمت خرید پژو ۲۰۶ SD صفر در بازار ۷۳ میلیون تومان و فقط یک میلیون از تیپ پنج گران‌تر است

وقتی دو خودرو با هم تفاوت قیمتی نداشته باشند بهتر می‌توان درباره خرید یکی از آنها تصمیم گرفت. در حال حاضر قیمت خرید پژو 206 SD صفر در بازار 73 میلیون تومان و فقط یک میلیون از تیپ پنج گران‌تر است. در گزارش زیر تصمیم خواهیم گرفت که کدام خودرو ارزش بیشتری دارد.
در همه جای دنیا وقتی یک خودرو با استقبال مردم روبرو می‌شود شرکت‌های خودروساز بارها نمونه فیس‌لیفت و ارتقاشده آن را به بازار می‌دهد تا سود بیشتری از یک محصول به‌ دست آورند. 206 sd هم به این همین دلیل وارد بازار ایران شد. ایران‌خودرو با ارائه و فروش پژو 206 سعی کرد تا صندوق عقب کوچک مدل هاچ‌بک را جبران کند. برای همین صندوق 245 لیتری مدل هاچ بک به 385 لیتر ارتقا یافت. آیا این تغییر برای مشتریان کفایت می‌کرد؟ نه.
از دهه هشتاد که 206 به بازار آمد مدل هاچ‌بک هیچ تغییر ظاهری نکرده‌ است پس ایران‌خودرو برای تبلیغ خرید پژو 206 SD صفر نیاز داشت در مدل صندوق‌دار تغییراتی بیشتر از ظاهر آن اعمال کند. این شرکت هنگامی که اولین بار 206 sd را تبلیغ کرد از فروش تیپ پنج دست نگه داشت تا مشتریانش را به سمت خرید پژو 206 SD صفر هدایت کند؛ این ظهور بدون اعتماد به نفس از همان ابتدا نشان داد که 206 جدید با تغییر جدی در امکانات یا مشخصات فنی همراه نیست.

کاهش شتاب خودرو
از یک سو انتخاب بین خرید پژو 206 SD صفر به سلیقه افراد برمی‌گردد. یعنی شما می‌توانید از چهره هاچ‌بک لذت ببرید اما با زائده صندوق در مدل SD راحت نباشید؛ اما سوی دیگر مشخصات فنی یا سرعت آن بی‌ربط به ظاهر آن نیست. برای مثال سرعت خودرو تحت تاثیر بزرگ‌تر شدن ابعاد و درنتیجه سنگین‌تر شدن آن کاهش یافته است. یعنی یک 206 تیپ پنج در 9.5 ثانیه و 206 صندوق‌دار در 11 ثانیه 100 کیلومتر را می‌پیماید. این یعنی وقتی پا را روی گاز فشار می‌دهید شتابی که تیپ پنج ارائه می‌دهد بیشتر از مدل صندوق‌دار آدرلانین خون ما را بالا می‌برد؛ همچنین سرعت تیپ پنج هم 198 و صندوق‌دار 193 کیلومتر است. با این حال فراموش نکنید که 206 تیپ پنجی که بعد از تحریم تولید شده شتاب و سرعتی شبیه به مدل صندوق‌دار دارد.

تفاوت ارتفاع خودرو
یکی دیگر کارهایی که برخی از صاحبان 206 صندوق‌دار می‌کنند کاهش ارتفاع این خودرو به اندازه تیپ پنج است. زمانی که پژو 206 SD به بازار آمد ظاهر جدید آن موافق سلیقه بازار نبود اما با گذشت زمان ظاهرش هم عادی شد. به خصوص راننده‌هایی که ارتفاع آن را کاهش می‌دهند معمولا سعی دارند ظاهر این 206 را به مدل‌های قدیمی‌اش برگردانند.

هندلینگ دو خودرو
یکی از انتقادهایی که به 206 صندوق‌دار می‌شود هندلینگ آن است. ایران‌خودرو با اضافه کردن صندوق، باعث شد اضافه وزن آن به صورت غیر اصولی در خودرو تقسیم شود و به همین دلیل ممکن است در دست‌اندازها سرنشینان عقب را ناراحت کند. با این حال تعمیرکاران 206 می‌گویند در تیپ v8 مشکل هندلینگ مدل صندوق‌دار حل شده است. در واقع شبیه‌ترین خودرو به تیپ پنج را باید مدل v8 بدانیم. هر دو موتور TU5 با حجم موتور 1587 سی سی دارند و از نظر امکانات کامل ترین مدل پژو 206 هستند.

موتور دو خودرو
موتور مدل صندوق‌دار v20 از مدل قدیمی TU3 است که قبلا در تیپ یک، دو و سه به کار برده شده اما سری‌های دیگر مدل صندوق‌دار همان موتور‌ TU5 را دارند که در 206 تیپ پنج نصب شده است.

صندلی‌های خودرو
اگرچه مدل sd در زمینه شتاب خودرو یک امتیاز را از دست داد اما در زمینه صندلی‌های خود به خصوص برای خانواده‌ها چند امتیاز مثبت کسب می‌کند. فضای پشت صندلی عقب در این خودرو کمی راحت‌تر از تیپ پنج است. همچنین این فضا اجازه تا شدن را به راننده می‌دهد. با این کار ظرفیت صندوق‌عقب از آنچه بوده هم بیشتر می‌شود. ویژگی‌ که در 206 هاچ‌بک دیده نمی‌شد.

منبع: ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان