رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان به میزان خبرداد

گلستان از استان‌های پیشتاز کشور در سازش پرونده‌ها / سازش ۳۹ درصدی پرونده‌های ورودی به شعب

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان گفت: ۳۹ درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف استان گلستان امسال با سازش طرفین مختومه شده است.

گلستان از استان‌های پیشتاز کشور در سازش پرونده‌ها / سازش 39 درصدی پرونده‌های ورودی به شعبمعاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حبرگزاری میزان گفت: میانگین سازش پرونده‌ها در کشور 32 درصد است در حالیکه این رقم در گلستان امسال به 39 درصد رسیده است.

احمد جعفری افزود: با تدبیر رئیس کل دادگستری استان شعب صلحی در دادسرا‌ها و دادگستری‌ها مستقر شدند که این امر نیز در افزایش سازش پرونده‌ها در گلستان، تاثیرگذار است.

وی در ادامه از تلاش اعضای شورا و همراهی ریش سفیدان برای پادرمیانی در پرونده‌های خاص مانند قتل خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون اولیای دم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، 17 محکوم به قصاص را بخشیدند در حالیکه سال 96، 7 محکوم به قصاص بخشیده شدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در ادامه عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 66 هزار پرونده وارد شعب شورا شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد بیشتر شده است.

احمد جعفری افزود: با وجود افزایش ورودی‌ها، آمار رسیدگی و مختومه کردن پرونده‌ها 14 درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان