مدل کانسپت SLR Vision: نگاه حیرت انگیز کمپانی مرسدس بنز به آینده!

ایده‌ی طراحی اصلی این خودرو از مدل کانسپتی SLR ویژن سال ۱۹۹۹ گرفته شد که این خودرو نیز ادای احترامی به مدل مسابقه‌ای ۳۰۰ SLR اصلی سال ۱۹۵۵ محسوب می‌شد

مدل کانسپت SLR Vision: نگاه حیرت انگیز کمپانی مرسدس بنز به آینده!

مدل مرسدس بنز SLR مک لارن که در دهه‌ی 2000 میلادی تولید می‌شد محصول همکاری میان دو کمپانی خودرو ساز مرسدس بنز و مک لارن به شمار می‌‌رفت‌ که با هدف به ترکیب درآوردن بالاترین حد از پرفورمنس و تجمل در یک مجموعه ساخته شد.

ایده‌ی طراحی اصلی این خودرو از مدل کانسپتی SLR ویژن سال 1999 گرفته شد که این خودرو نیز ادای احترامی به مدل مسابقه‌ای 300 SLR اصلی سال 1955 محسوب می‌شد. نتیجه‌ی این همکاری یک هیولای هشت سیلندر 5٫4 لیتری سوپر شارژ فوق العاده سریع و توانمند بود، اما با این حال این خودرو به طور بحث برانگیزی توانایی تطابق با نام SLR خود که مخفف عبارت Sport Light Racing می‌باشد را نداشت. به علاوه، ایده آل‌های مختلف مدل SLR مدرن با کمی بیش از حد سنگین ساختن این خودرو مانع تبدیل شدن آن به یک خودرو اسپورت حقیقی شدند اما با این وجود این خودرو همچنان یک دستاورد فنی بزرگ به شمار رفته و همچنین یکی از توانمند‌ترین خودرو‌های گرند تورِر موجود نیز باقی می‌ماند.

اکنون کمپانی Invisive Design Studio با استفاده از نشانه‌های طراحی مدل‌های امروزی کمپانی مرسدس بنز و اضافه کردن تفسیر خود از ظاهر احتمالی مدل نسل بعد این خودرو، به تجسم دوباره‌ی مدل Vision SLR پرداخته است. به گفته‌ی این شرکت مدل جدید Vision SLR ترکیب کاملی از اسپورت بودن و تجمل را به نمایش می‌گذارد. در حالیکه این کمپانی جزئیات فنی این خودرو را به عهده‌ی تصورات ما گذاشته اما کمپانی مرسدس بنز زمان زیادی را به توسعه‌ی مدل‌های جدیدی که می‌توانند هر دو ویژگی را بدون سازش‌های مرتبط ارائه دهد، صرف کرده است. تنها با مشاهده‌ی آخرین مدل AMG GT که هم خودرویی قدرتمند بوده و هم در سفر‌هایی با مسافت‌های طولانی خودرویی بسیار مناسب به شمار می‌رود، به این موضوع پی خواهید برد.

از آنجاییکه مدل Vision SLR تماماً‌ خودرویی مرتبط با آینده به شمار می‌رود به تصور ما این خودرو در هر چرخ خود به موتور‌های برقی مجهز بوده و از پرفورمنسی برخوردار خواهد بود که توانایی رقابت با نسل بعدی سوپر‌ خودرو‌های برقی آینده را خواهد داشت. شتاب الکتریکی بدون دردسر این خودرو در ترکیب با ویژگی‌هایی مانند تجمل فضای داخلی و کیفیت که کمپانی مرسدس بنز در آن‌ها سرآمد است، می‌تواند به جانشینی لایق برای مرسدس بنز SLR مک لارن منجر شود. اکنون تنها نیازمند این هستیم که کمپانی مرسدس بنز شخصاً وارد عمل شده و تصمیم به ساخت این خودرو بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر