نیسان GT-R۵۰ وارد مرحله‌ی تولید می‌شود!

کمپانی‌های نیسان اِسکایلاین و ایتال دیزاین به مناسبت پنجاهمین سالگرد خود با همکاری یکدیگر به ساخت مدل کانسپت GT-R۵۰ پرداختند

نیسان GT-R50 وارد مرحله‌ی تولید می‌شود!

کمپانی‌های نیسان اِسکایلاین و ایتال دیزاین به مناسبت پنجاهمین سالگرد خود با همکاری یکدیگر به ساخت مدل کانسپت GT-R50 پرداختند. به دنبال رونمایی از این خودرو در فستیوال سرعت Goodwood کمپانی نیسان تایید کرده است که مدل فوق العاده زیبای GT-R50 در حال ورود به مرحله تولید بوده و ساخت این خودرو به تنها 50 نمونه محدود خواهد شد. طراحی این خودرو عملا بدون تغییر باقی مانده اما در حالیکه نمونه‌ی اولیه‌ی این خودرو به رنگ خاکستری در آمده و در آن از قطعات تزئینی طلایی رنگ استفاده شده بود ، به گفته‌ی کمپانی نیسان مشتریان این کمپانی قادر خواهند بود تا فضای داخلی و خارجی خودرو تولیدی خود را با ترکیبات رنگ مورد علاقه‌ی خود بسازند. و همانطور که انتظار می‌رفت چنین ویژگی با شروع قیمت گزافی همراه می‌باشد، چرا که مدل ویرایش محدود نیسان GT-R50 با حداقل قیمت 990٫000 یورو یا 1٫12 میلیون دلار عرضه خواهد شد. این در حالیست که ما قیمت 174٫450 دلاری مدل GT-R Nismo 2019 را بالا فرض می‌کردیم.

به گفته‌ی باب لِیشلی، مدیر برنامه‌ی خودرو‌های اسپورت جهانی در کمپانی نیسان “ واکنش‌ها از سوی طرفداران کمپانی نیسان در سراسر جهان و همچنین خریداران احتمالی GT-R50 بسیار فراتر از انتظارات ما بوده است. این 50 خودرو که به منظور بزرگداشت پنجاهمین سالگرد مدل GT-R و همچنین پنجاهمین سال تاسیس کمپانی ایتال دیزاین ساخته می‌شوند، پس از گذشت زمان طولانی ادای احترامی به رهبری مهندسی کمپانی نیسان و همچنین میراث غنی خودرو‌های اسپورت این خودروساز محسوب می‌شود”. مدل یادبود GT-R50 که بر پایه‌ی مدل GT-R Nismo ساخته شده است، علاوه بر برخورداری از ظاهری منحصر به فرد و برجسته که توسط کمپانی ایتال دیزاین طراحی شده از ویژگی‌هایی مانند کاپوت قابل توجه، چراغ‌های جلویی باریک‌تر، و سقفی با ارتفاع کم‌تر نیز بهره می‌برد. این خودرو همچنین مجهز به یک بال پشتی قابل تنظیم بوده و در بخش چراغ‌های پشتی گرد شکل نمادین این خودرو نیز با استفاده از یک طراحی متغیر بازنگری شده است.

در زیر کاپوت این خودرو ، موتور 3٫8 لیتری شش سیلندر توربو دو قلو تیون شده‌ی GT-R قادر به تولید 710 اسب بخار قدرت بوده ( که 110 اسب بخار بیشتر از مدل نیسمو می‌باشد) که این در حالیست که گشتاور در این خودرو نیز از 481 پوند فوت به 575 پوند فوت افزایش یافته است. از تغییرات دیگری که در این خودرو شاهد هستیم می‌توان به سیستم سوسپانسیون ارتقا یافته، سیستم تعدیل کننده‌ی Bilstein که به طور مداوم قابل تنظیم می‌باشد، ترمز‌های برمبو تقویت شده، و چرخ‌های 21 اینچی از جنس فیبر کربن اشاره کرد. تحویل نیسان GT-R50 به مشتریان از سال 2019 آغاز شده و در سال 2020 نیز ادامه می‌یابد. حضور این خودرو در آمریکا هنوز به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته اما ما همچنان امیدوار به حضور این خودرو در آمریکای شمالی خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر