ماهان شبکه ایرانیان

کدامیک؟ نیسان روگ ۲۰۱۸ یا تویوتا راوفور ۲۰۱۸؟

نیسان روگ و تویوتا راوفور از محبوب‌ترین مدل‌ها در یکی از بخش‌های پرفروش بازار خودرو به شمار می‌روند. با توجه به روند رو به رشد فروش شاسی بلند‌های کامپکت و سایز کوچک اکنون بهترین زمان برای تحقیق و بررسی و همچنین مشاهده‌ی عملکرد این دو خودرو در هنگامیکه روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند می‌باشد

کدامیک؟ نیسان روگ 2018 یا تویوتا راوفور 2018؟

نیسان روگ و تویوتا راوفور از محبوب‌ترین مدل‌ها در یکی از بخش‌های پرفروش بازار خودرو به شمار می‌روند. با توجه به روند رو به رشد فروش شاسی بلند‌های کامپکت و سایز کوچک اکنون بهترین زمان برای تحقیق و بررسی و همچنین مشاهده‌ی عملکرد این دو خودرو در هنگامیکه روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند می‌باشد. ما با هدف آسان‌تر ساختن کار خرید یک خودرو شاسی بلند، مقایسه‌ی دو مدل نیسان روگ و تویوتا راوفور را به ده بخش کلیدی و مهم تقسیم کرده‌ایم. این ده بخش بر تمامی موضوعات که از ایمنی و قابلیت اطمینان گرفته تا شتاب و فضای حمل بار را شامل می‌شود، متمرکز‌ می‌باشند. ما با استفاده از رتبه بندی‌های خود به عنوان یک مبنا برای پیدا کردن برنده‌ی این رقابت، تمامی مباحثی که پیش از خرید یکی از این دو مدل علاقه مند به دانستن‌ آن هستید را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با ماه همراه باشید تا دریابیم از میان دو مدل نیسان روگ 2018 و تویوتا راوفور 2018 کدامیک به عنوان قهرمان در این نبرد خودرو‌های کراس اور کامپکت ظاهر خواهد شد:

قیمت

برنده: مساوی

مدل نیسان روگ و تویوتا راوفور در رابطه با قیمت و ارزش بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. هر یک از این دو خودرو دارای قیمت پایه‌ای بوده که اندکی بالاتر از میانگین قیمت در بخش خودروهای شاسی بلند کامپکت به شمار می‌رود. با این وجود این دو خودرو به همراه لیست بلندی از امکانات پیش فرض که شامل تجهیزات ایمنی از جمله ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو می‌شود، عرضه می‌گردند. قیمت پایه‌ی مدل روگ از 24٫800 دلار آغاز شده در حالیکه مدل پایه‌ی راوفور با قیمت 24٫660 دلار اندکی ارزان قیمت‌تر ظاهر شده است. ورژن برتر نیسان روگ یعنی مدل روگ SL همراه با سیستم سواری دو دیفرانسیل، معادل 32٫530 دلار تمام می‌شود. این در حالیست که ورژن برتر تویوتا راوفور یعنی مدل پلاتینیوم به همراه سیستم سواری دو دیفرانسیل برابر با 36٫400 دلار قیمت گذاری شده است. از آنجاییکه مدل پایه‌ی تویوتا راوفور ارزان قیمت‌تر و ورژن برتر آن چند صد دلار گران قیمت‌تر می‌باشد،‌ این بخش را مساوی اعلام می‌کنیم.

قابلیت اطمینان

برنده: تویوتا راوفور 2018

تویوتا راوفور در این بخش برتری بزرگ و قابل اطمینانی را از آن خود می‌سازد. به گفته‌ی کمپانی J.D. Power مدل راوفور در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده دارای امتیازی بالاتر از حد متوسط می‌باشد. این موضوع به خصوص در صورتیکه بجای اجاره قصد خرید خودرو را دارید و به دنبال یک سرمایه گذاری طولانی مدت قابل اطمینان هستید از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر نیسان روگ نیز امتیاز کلی متوسطی را در بخش قابلیت اطمینان دریافت می‌کند. به علاوه، هر دو مدل به همراه یک گارانتی پایه سه ساله یا 36000 مایلی و یک گارانتی پیشرانه‌ی پنج ساله یا 60000 مایلی روانه‌ی بازار خواهند گشت.

راحتی صندلی

برنده: نیسان روگ 2018

زمانیکه صحبت از برخی از جنبه‌های راحتی صندلی در میان باشد دو مدل روگ و راوفور به طور مساوی از یکدیگر جدا می‌شوند. در هر دو خودرو از دو ردیف صندلی و فضای کافی برای حمل پنج سرنشین برخوردار می‌باشند. همچنین با ارتقاء خودرو به مدل‌های بالاتر می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند صندلی‌های جلویی قابل تنظیم به صورت برقی و مجهز به سیستم گرمایشی در هر یک از این دو خودرو بهره مند شوید. با این حال نیسان روگ در ردیف دوم صندلی‌های خود فضایی معادل 37٫9 اینچ را ارائه داده که این رقم در مدل راوفور برابر با 37٫2 اینچ برآورد شده است. تویوتا راوفور همچنین با ارائه‌ی تنها 48٫9 اینچ فضای لگن در ردیف دوم صندلی، خودرو باریکی نیز محسوب می‌شود. این در حالیست که این رقم در نیسان روگ به 52٫1 اینچ می‌رسد. نیسان روگ همچنین در ردیف دوم خود مجهز به صندلی‌هایی با قابلیت حرکت رو به جلو و عقب می‌باشد که بسته به این که به فضای پا یا فضای حمل بار بیشتری نیازمندید می‌توانید از آن استفاده کنید. تمامی موضوعات ذکر شده سبب شد تا نیسان روگ در زمینه‌ی راحتی صندلی نسبت به همتای خود برتری داشته باشد.

فضای حمل بار

برنده: مساوی

هر دو این شاسی بلند‌های کامپکت فضای حمل بار بسیار چشمگیری را ارائه می‌کنند. نیسان روگ فضایی معادل 39٫3 فوت مکعب در پشت صندلی‌های پشتی و یا 70 فوت مکعب در صورت خم شدن ردیف دوم صندلی، ارائه می‌دهد. تویوتا راوفور با ارائه‌ی 38٫3 فوت مکعب فضای حمل بار در قسمت پشت صندلی‌های ردیف دوم عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به نیسان روگ از خود نشان می‌دهد. اما با خم شدن صندلی‌های ردیف دوم، این خودرو با ارائه‌ی 73٫4 فوت مکعب فضا از حریف خود پیشی می‌گیرد. نیسان روگ همچنین دارای یک سیستم انبار هوشمند در قسمت عقب خود می‌باشد که امکان ایجاد دو پلتفرم که در مواقع نیاز به مخفی ساختن هر چیز باارزش می‌تواند بسیار پر کاربرد باشد را فراهم می‌کند. از آنجاییکه مدل راوفور از فضای حمل بار کلی بیشتری برخوردار بوده و نیسان روگ نیز علاوه بر ارائه‌ی فضای بیشتر در پشت ردیف دوم صندلی دارای امکانات ذخیره سازی هوشمندانه‌تری نیز می‌باشد، این بخش را تساوی اعلام می‌کنیم.

کیفیت فضای داخلی

برنده: نیسان روگ 2018

با لمس فضای داخلی این دو شاسی بلند کامپکت متوجه تفاوت میان آن‌ها خواهید داد. نیسان روگ از مواد با کیفیت و همچنین سطوح نرمی در سراسر اتاق خود برخوردار است. در حالیکه تویوتا راوفور به ظاهر خودرویی خوش ساخت به نظر می‌رسد اما تزئینات ارزان قیمتی در داخل آن بکار رفته که از کیفیت فضای داخلی آن می‌کاهد. به علاوه سفارش روکش چرم صندلی تنها در مدل نیسان روگ امکان پذیر می‌باشد (تویوتا راوفور تزئینات چرم مصنوعی را به صورت آپشن ارائه می‌دهد).

صندلی‌های خودرو

برنده: تویوتا راوفور 2018

در صورتیکه به طور مرتب نیازمند نصب صندلی‌های کودک در اتومبیل خود هستید، تویوتا راوفور خودرو مورد نظر شماست. استفاده از کیت LATCH صندلی کودک در تویوتا راوفور آسان بوده و این خودرو همچنین در زمینه‌ی سهولت و دسترسی لبه‌های قلاب، موفق کسب امتیاز بالای Good از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز شده است. این در حالیست که این سازمان امتیاز Marginal خود که یک امتیاز بالاتر از پایین‌ترین امتیاز این موسسه به شمار می‌رود را به نیسان روگ 2018 داده است.

شتاب

برنده: تویوتا راوفور 2018

این دو خودرو شاید به لحاظ مشخصات و خروجی قدرت موتور نزدیک به هم به نظر برسند اما زمانیکه صحبت از شتاب و پرفورمنس در میان باشد تویوتا راوفور به وضوح نسبت به رقیب خود برتری دارد. هر دو مدل روگ و راوفور به یک موتور 2٫5 لیتری چهار سیلندر مجهز هستند که قدرت تولید شده توسط این موتور به انتخاب شما به چرخ‌های جلو یا هر دو محور چرخ منتقل خواهد شد. نیسان روگ در مجموع دارای خروجی قدرت 170 اسب بخار بوده که اندکی پایین‌تر از خروجی قدرت 176 اسب بخاری تویوتا راوفور می‌باشد. اما با این حال نیسان روگ عملکرد پر سر و صدایی را از خود به جا گذاشته و زمانیکه به قدرت اضافی برای عبور نیاز دارید بی رمق به نظر می‌رسد. تویوتا راوفور خودرو پرسرعتی محسوب نمی‌شود اما موتور این خودرو سرحال‌تر به نظر رسیده و عملکرد مناسبی را نیز در کنار سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت خود به نمایش می‌گذارد.

راندمان سوخت

برنده: نیسان روگ 2018

چه به سیستم سواری دیفرانسیل جلوی پیش فرض این خودرو بسنده کنید و یا به چسبندگی بیشتر به جاده که توسط سیستم سواری دو دیفرانسیل آپشنی این خودرو فراهم شده نیاز داشته باشید، نیسان روگ در زمینه‌ی راندمان سوخت سربلند خواهند بود. طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست مدل پایه‌ی نیسان روگ دارای راندمان سوختی برابر با 26 مایل بر گالن در شهر و 33 مایل بر گالن در بزرگراه می‌باشد. در صورتیکه به انتخاب سیستم سواری دو دیفرانسیل بپردازید ارقام راندمان سوخت این خودرو تنها اندکی کاهش یافته و به 25 مایل بر گالن در شهر و 32 مایل بر گالن در بزرگراه می‌رسد. این در حالیست که راندمان سوخت تویوتا راوفور به همراه سیستم سواری دیفرانسیل جلو برابر با 23 مایل بر گالن در شهر و 29 مایل بر گالن در بزرگراه و در سیستم سواری دو دیفرانسیل معادل 22 مایل بر گالن در شهر و 28 مایل بر گالن در بزرگراه برآورد شده است. به منظور دریافت راندمان سوخت بهتر می‌توانید مدل راوفور هیبرید را نیز مد نظر داشته باشید، هر چند انتخاب این خودرو باعث بهبود چشمگیر راندمان سوخت نخواهد شد (34 مایل بر گالن در شهر و 30 مایل بر گالن در بزرگراه) و به علاوه این خودرو با قیمت بالاتری عرضه خواهد شد (27٫385 دلار).

سواری و هندلینگ

برنده: مساوی

نرم و متعادل ویژگی‌هایی هستند که می‌توان در رابطه با سواری و هندلینگ به دو مدل نیسان روگ و تویوتا راوفور نسبت داد. سواری در هر یک از این دو شاسی بلند کامپکت معمولاً بی‌صدا و راحت می‌باشد (احتمالاً شاهد صدا‌های بیشتر در هنگام فشردن پدال گاز در نیسان روگ خواهید بود). علاوه بر این هندلینگ این دو شاسی بلند به خودرو‌های معمولی شباهت دارد، اگرچه ما در آزمایشات خود به این موضوع اشاره داشتیم که مدل‌های اسپورت‌تری را می‌توان با بودجه‌ی حتی کمتری پیدا کرد. زمانیکه صحبت از ویژگی‌های سواری و هندلینگ در میان باشد نقاط چندانی برای جدا ساختن این دو خودرو وجود ندارد که در نتیجه باعث شده تا در این بخش اعلام تساوی کنیم.

ایمنی

برنده: مساوی

در بخش ایمنی نیز شاهد یکی دیگر از نزدیک‌ترین رقابت‌ها هستیم. هر دو مدل روگ و راوفور به همراه لیست بلندی از امکانات ایمنی پیش فرض و دلخواه عرضه می‌گردند. این دو خودرو همچنین موفق به کسب عنوان انتخاب ایمنی برتر از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نیز شده‌اند. تنها نقطه‌ی ضعف تویوتا راوفور کسب پایین‌ترین امتیاز این موسسه یعنی امتیاز Poor در بخش محافظت از سرنشین در جناحین که در آزمایش تصادف همپوشانی کوچک در قسمت جلو خودرو رخ داده، محسوب می‌شود. اگرچه امتیاز نیسان روگ شامل این آزمایش مشابه نمی‌شود. با این حال تویوتا راوفور موفق به کسب امتیاز پنج ستاره‌ی کامل از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها شده که این در حالیست که نیسان روگ تنها به دریافت امتیاز چهار ستاره از سوی این سازمان بسنده کرده است.

برنده …

نیسان روگ 2018

نیسان روگ و تویوتا راوفور هر دو سه برد را به نام خود به ثبت رساندند. همچنین این دو شاسی بلند کامپکت در چهار بخش نیز به تساوی رسیدند. با این حال تنها امتیاز کلی بالاتر باعث برتری نسبی نیسان روگ نسبت به تویوتا راوفور شد. نیسان روگ در زمینه‌ی ارزش و جادار بودن فضا امتیازات بالایی را دریافت می‌کند اما موتور و سیستم انتقال قدرت این خودرو در بسیاری از شرایط رانندگی عملکرد ضعیفی را از خود به جا می‌گذارد. از طرف دیگر تویوتا راوفور از یک مکانیزم تولید و انقال قدرت بهینه‌تر و همچنین قابلیت اطمینان بهتری برخوردار می‌باشد، با این حال اتاق این خودرو پا به سن گذاشته و راندمان سوخت آن نیز تعریف چندانی ندارد. چنین رقابت نزدیکی بی‌سابقه است اما در نهایت نیسان روگ 2018 با اختلافی جزئی پیروزی را از آن خود می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان