تکنولوژی ترمز خودکار می‌تواند تصادفات را به نصف برساند!

اثر گذاری این سیستم‌ها تا حد زیادی از مدل تا مدل و از برند تا برند تفاوت دارد اما به طور کلی این سیستم طی سال‌های گذشته تا حد زیادی بهبود یافته است

تکنولوژی ترمز خودکار می‌تواند تصادفات را به نصف برساند!

تنها چند سال پیش انجمن اتومبیل آمریکا آزمایشی را بر روی سیستم‌های ترمز خودکار به انجام رساند و به استفاده کنندگان هشدار داد که به طور کامل به این سیستم اعتماد نکنند.

اثر گذاری این سیستم‌ها تا حد زیادی از مدل تا مدل و از برند تا برند تفاوت دارد اما به طور کلی این سیستم طی سال‌های گذشته تا حد زیادی بهبود یافته است. در حقیقت موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌‌ها (IIHS) به تازگی آزمایشی را بر روی خودرو‌های کمپانی جنرال موتورز که به سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز بودند به انجام رسانده است. این آزمایش ثابت کرد که سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو تا حد زیادی خطر تصادف را کاهش داده و ترکیب آن با سیستم ترمز اضطراری خودکار تاثیر حتی چشمگیر‌تری گذاشته است.

به گفته‌ی این موسسه، خودرو‌های کمپانی جنرال موتورز که به ترمز خودکار و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو مجهز بوده‌اند 43 درصد تصادفات جلو به عقب گزارش شده به پلیس کمتری را تجربه کرده و در مقایسه با خودرو‌هایی که فاقد این سیستم‌ها بوده‌اند 64 درصد تصادفات جلو به عقب کمتری که با جراحات همراه بوده را پشت سر گذاشته‌اند. در خودرو‌هایی که تنها از سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو برخوردار بوده‌اند، تصادفات جلو به عقب تا 17 درصد پایین آمده در حالیکه تصادفات جلو به عقبی که با جراحات همراه بوده تا 30 درصد کاهش یافته‌اند.

واضح است که قادر ساختن خودرو به ترمز خودکار و بدون تاثیر راننده ثابت کرده است که بسیار ایمن‌تر خواهد بود. به گفته‌ی جسیکا چیکینو، نایب رئیس بخش تحقیقات موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها “ شواهد نشان می‌دهند که اجتناب از برخورد از جلو هدفی دست یافتنی بوده و زمانیکه این کار صرفا متکی بر پاسخی از سوی راننده نباشد حتی بهتر از قبل عمل خواهد کرد”.

اطلاعات بدست آمده از این تحقیق بازتابی از یک مطالعه که پیش‌تر توسط IIHS بر روی محصولات برند‌های آکورا، فیات کرایسلر، هوندا، مرسدس بنز، سوبارو،‌ و ولوو انجام شده می‌باشد که نشان می‌دهد که ترکیب سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو و سیستم ترمز اتوماتیک میزان تصادفات را به نصف رسانده و همچنین آمار تصادفاتی که با جراحات همراه هستند را تا 56 درصد کاهش می‌دهد. این مطالعه همچنین ثابت کرد که سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد بدون سیستم ترمز خودکار آمار تصادفات را تا 27 درصد و میزان تصادفاتی که با جراحات انسانی همراه هستند را تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

ما بسیاری از خودرو‌های جدیدی که به این سیستم‌ها مجهز هستند را آزمایش می‌کنیم. در حالیکه ما قدردان نتیجه‌ی کار این سیستم‌ها هستیم اما این سیستم‌ها گاهی می‌توانند به نسبت سلیقه‌ی ما کمی بیش از حد محتاطانه عمل کنند. به عقیده‌ی ما تنها کاری که رانندگان باید انجام بدهند بروز کمی توجه بیشتر به جاده‌ است، اگرچه حتی ما هم باید اعتراف کنیم که سیستم ترمز خودکار در مقطعی به نجات جانمان آمده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان