در یک کشور خارجی چگونه رفتار کنیم؟

در این کشور زبان دیگری صحبت می‌شود، پوشش تفاوت دارد، واحد پولی متفاوت است و اصلا روش زندگی چیز دیگری است. اما چه طور باید خود را با آنها تطبیق دهیم و مطمئن شویم رفتار ناشایستی از ما سر نمی‌زند؟

در یک کشور خارجی چگونه رفتار کنیم؟

اگر تا به حال در یک کشور خارجی بوده‎اید می‌دانید که مچ شدن با عادات آنها و همرنگ شدن آسان نیست. اگر می‌خواهید دیگر دچار این مشکل نشوی با ما همراه باشید.

در این کشور زبان دیگری صحبت می‌شود، پوشش تفاوت دارد، واحد پولی متفاوت است و اصلا روش زندگی چیز دیگری است. اما چه طور باید خود را با آنها تطبیق دهیم و مطمئن شویم رفتار ناشایستی از ما سر نمی‌زند؟

1- راجع به کشوری که به آن می‌روید بدانید. راجع کشور مقصد اطلاعاتی پایه‌ای به دست آورید. این کشور در کجا واقع شده است؟ غذای سنتی‌شان چیست؟ جواب این‌ها و سوالات اساسی دیگر را بدانید و سپس به کشور مورد نظرتان سفر کنید. اگر کسی را می‌شناسید که در آن کشور زندگی کرده یا به آن سفر کرده، سوال‌هاتان را از او بپرسید.

2- چند اصطلاح پر کاربرد و اساسی را یاد بگیرید. اگر به کشوری می‌روید که زبان‌شان را نمی‌دانید خیلی سخت (و احتمالا نشدنی) خواهد بود که بخواهید زبان‌شان را در حدی خوب یاد بگیرید. پس بهتر است یک دیکشنری تهیه کنید (می‌توانید یک برنامه دیکشنری هم روی موبایل‌تان بریزید اما اگر شارژ موبایل‌تان وسط خیابان تمام شد چه؟!). دیکشنری که تهیه می‌کنید باید فارسی به فرانسه (یا هر زبان دیگری) باشد نه فرانسه به فارسی.

این را در نظر داشته باشید که شما برای یاد گرفتن کامل زبان این کشور وقت ندارید پس تنها جملات کلیدی مثلا آدرس پرسیدن یا سفارش غذا در رستوران و چیزهایی از این قبیل را یاد بگیرید. اصطلاحاتی مانند سلام، خدانگهدار، ممنون و … را هم یاد بگیرید.

3- شخصی را که در این کشور بوده یا درباره آن می‌داند را ملاقات کنید. اگر این کشور مثلا فرانسه یا اسپانیا است، می‌توانید به دنبال یک معلم زبان فرانسوی یا اسپانیایی بگردید و از او راجع به این کشورها سوال کنید. احتمالش زیاد است که این معلم علاوه بر اینکه زبان کشور را می‌داند اطلاعات خوبی هم راجع به آن داشته باشد و حتی چند وقتی در آن زندگی کرده باشد. اگر کشوری که به آن سفر می‌کنید کشوری کمتر شناخته شده است، ممکن است نتوانید از این طریق عمل کنید. در این صورت در اینترنت به دنبال اطلاعاتی از این کشور باشید و کتاب‌های راهنما را هم مطالعه کنید.

4- راجع به لباس محلی آن کشور اطلاعات اولیه‌ای داشته باشید. اگر برای یادگیری زبان این کشور معلم گرفته اید، از معلم‌تان بخواهید راجع به لباس‌ محلی‌شان هم به شما توضیح دهد. در آن کشور هم مراقب رفتارتان باشید. مردمی که از نظر شما لباس غیر معمولی پوشیده اند را با دست نشان ندهید، به آنها نخندید و رفتارهایی اینچنینی نداشته باشید. اگر در محلی شما را به خاطر لباس پوشیدن نامناسب بازخواست کردند، ناراحت نشوید و با آرامش برای‌شان توضیح دهید که خارجی هستید و قوانین آنها را نمی‌دانستید.

لباس معمولی که میپوشیم معمولا در همه جا پذیرفته است مگر اینکه به کشوری آسیایی یا آفریقایی سفر کنید. ممکن است در بعضی کشورهای این دو قاره به لباس‌تان ایراد بگیرند.

5- پول‌تان را مدیریت کنید. واحد پولی شما و کشوری که به آن سفر می‌کنید یکی نیست و این قضیه می‌تواند شما را گیج کند. واحد پولی آنها را یاد بگیرید و اسم سکه و اسکناس را هم بدانید. چند هفته قبل از رفتن به آن کشور پول‌ آن کشور را تهیه کنید. رنج معمول پول کشور خود نسبت به آنها را بدانید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان