سفر به سرزمین گل‌ها، آمستردام در یک روز

بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری ونسان ون گوگ در دنیا در موزه ون گوگ آمستردام قرار دارد. این موزه در میدان موزه واقع شده و یکی از محبوب‌ترین موزه‌های دنیا است

سفر به سرزمین گل‌ها، آمستردام در یک روز

آمستردام دیدنی زیاد دارد از بناهای تاریخی و شاهکارها معماری گرفته تا طبیعت بی‌نظیر. اما برنامه‌ای که ما در اینجا برای بازدید از آمستردام به شما پیشنهاد می‌دهیم برای سفری یک روزه به این شهراست و به علت کمبود وقت مطمئنا فقط شامل بازدید از جاذبه‌های اصلی شهر خواهد بود.

ساعت 9 صبح: موزه ون گوگ (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری ونسان ون گوگ در دنیا در موزه ون گوگ آمستردام قرار دارد. این موزه در میدان موزه واقع شده و یکی از محبوب‌ترین موزه‌های دنیا است. بازدید از این موزه برای هر گردشگری که به آمستردام سفر می‌کند واجب است. این موزه از 2 ساختمان تشکیل شده است. با وجود حجم بالای گردشگرانی که هر روزه از این موزه بازدید می‌کنند، تجربه دیدن این موزه برای‌تان خوشایند خواهد بود چون طراحی خاص آن امکان بازدید راحت از همه آثار هنری را با وجود جمعیت زیاد فراهم می‌کند. در زمان طراحی ساختمان موزه، این شلوغی احتمالی آن در نظر طراحان بود و به همین دلیل طراحی آن را به گونه‌ای انجام دادند که با وجود جمعیت زیاد همگان بتوانند از دیدن آثار هنری لذت ببرند.

ساعت 11:05 دقیقه پیش از ظهر: موزه ریجکس آمستردام (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

موزه ملی هلند، یا موزه ریجکس، یک موزه عظیم 4 طبقه است که به گردشگران اجازه تجربه یک سفر تاریخی هنری در طول تاریخ هلند از گذشته تا به حال را می‌دهد. در این موزه تاریخ هلند از دیدگاهی ملی گرایانه و جذاب به گردشگران نشان داده می‌شود. ساختمان اصلی موزه اخیرا برای دوره‌ای 10 ساله بسته شده بود که دوباره با شکوهی بیشتر بازگشایی شد و حالا امکانات بیشتری دارد تا از بازدید کنندگان پذیرایی کند. موزه بیشتر از 1 میلیون اثر را در خود جای داده که  بیش از 8000 عدد از آنها همیشه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرند. در میان آثار موزه، آثار افراد مشهوری مانند یوهان فرمیر و رامبرانت هم قرار دارند.

ساعت 1:15 دقیقه ظهر: لایداسپلاین (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

لایداسپلاین، که به آن میدان لایدن گفته می‌شود، میدانی در جنوب آمستردام است که حالا قطب حمل و نقل شهر است. مسیر چند قطار برقی از این میدان عبور کرده و دسترسی مردم شهر به مراکز خرید و زندگی شبانه آمستردام را محقق کرده است. این میدان به نام میدان سرگرمی شناخته می‌شود و بازدید کنندگان معمولا می‌توانند در گوشه شرقی آن اجراهای خیابانی را تماشا کنند. در طول تابستان کافه‌هایی که در اطراف میدان قرار گرفته اند با آغوش باز از گردشگران پذیرایی می‌کنند و در زمستان تراس‌های بیرونی پوشانده می‌شود و می‌توان در میدان پیست اسکیت روی یخ را پیدا کرد!

ساعت 2:30 دقیقه ظهر: خانه آنه فرانک (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

(خانه آنه فرانک خانه یک نویسنده و روزانه ‌نویس یهودی به همین نام است. در طول جنگ جهانی دوم، آنه فرانک و خانواده‌اش به همراه چهار نفر دیگر و برای فرار از آزار و اذیت نازی‌ها، در یکی از اتاق‌های مخفی این خانه پنهان شدند) در زمان جنگ جهانی دوم اتو فرانک توانست این خانه را برای مخفی شدن خود و خانواده‌اش پیدا کند.

ساعت 4:40 دقیقه بعد از ظهر: میدان دام (مدت زمان بازدید: 1 ساعت)

میدان دام، بزرگ‌ترین میدان آمستردام، از قرن سیزدهم تا به امروز با شکوه به حیات خود ادامه داده. این میدان به این منظور ساخته شد که دریای Zuiderzee به شهر هجوم نیاورد. در این میدان غذا فروشی‌های متعدد و متنوعی خواهید یافت که برای کامل شدن تجربه‌ آمستردام‌تان نباید از آنها غافل شوید!

ساعت 5:50 دقیقه عصر: کروز گشت و گذار (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

کروزی 60 دقیقه ای و آرامشبخش در میان کانال‌های آمستردام. در این تجربه جاذبه‌های آمستردام را از زاویه‌ای جدید و مفرح بر روی قایقی با سقف شیشه‌ای ببنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان