اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوسان محدود قیمت جهانی طلای سیاه در هفته‌ای که گذشت/ادامه روند ناامید کننده معاملات نفت

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در هفته گذشته قیمت جهانی نفت در پی تصمیم نشست 175 اوپک دستخوش نوسانات مثبتی شد که البته میزان این نوسانات بسیار کمتر از حد انتظار فعالان بازار بود. نگاهی به آمار معاملات بازارهای جهانی نشان می دهد که این هفته شاهد کمترین نوسانات قیمتی در ما بین ماه های اخیر بودیم.

این در حالی است که برخی کارشناسان داخلی پیش از برگزاری نشست اخیر اوپک پیش بینی می کردند که در صورت توافق بر سر کاهش میزان تولید، قیمت نفت بازهم وارد کانال 70 دلار خواهد شد. اما دقیقا از روز دوشنبه هفته گذشته، همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت نفت برنت تنها توانست با افزایش یک دلاری، به محدوده 61 دلار در هر بشکه برسد.

گفتنی است در پایان آخرین روز معاملاتی هفته جاری بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در فوریه 1.17 دلار (معادل 1.9 درصد) کاهش یافت و در 60.28 دلار در هر بشکه بسته شد و تنها رشد 30 سنتی را برای این هفته به ثبت رساند. در این بین همچنین بهای نفت وست تگزاس WTI نیز در روز جمعه با نوسالن بسیار کند به میزان 20 سنت به عدد 51 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت در آغاز معاملات هفته جاری در محدوده 51 دلار کار خود را شروع کرد.

WhatsApp Image 2018-12-15 at 04.51.48

WhatsApp Image 2018-12-15 at 04.52.38

کارشناسان معتقدند ادامه روند افزایشی تعداد دکل های حفاری آمریکا از یک سو و تناقض در گفتار و عمل دو کشور تولید کننده بزرگ روسیه و عربستان در خصوص کاهش تولید از مهم‎ترین عوامل اوج نگرفتن قیمت نفت حتی پس از توافق بر سر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید اوپک است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان