با ۱۶ پل طولانی جهان آشنا شوید

پل هنگ‌کنک- ژوهایی- ماکائو در اکتبر سال ۲۰۱۸ به عنوان طولانی‌ترین پل- تونل فولادی جهان افتتاح شد. این پل سه شهر حاشیه رود پیرل را به هم متصل می‌کند. اما رانندگی بر روی پل هنگ‌کنک- ژوهایی- ماکائو برای هرکسی امکان پذیر نیست. رانندگان باید مجوز رانندگی هنگ‌کنگ و چینی و بیمه مناسب برای هر سه منطقه را داشته ‌باشند.

با 16 پل طولانی جهان آشنا شوید

1- پل هنگ‌کنک- ژوهایی- ماکائو

پل هنگ‌کنک- ژوهایی- ماکائو در اکتبر سال 2018 به عنوان طولانی‌ترین پل- تونل فولادی جهان افتتاح شد. این پل سه شهر حاشیه رود پیرل را به هم متصل می‌کند. اما رانندگی بر روی پل هنگ‌کنک- ژوهایی- ماکائو برای هرکسی امکان پذیر نیست. رانندگان باید مجوز رانندگی هنگ‌کنگ و چینی و بیمه مناسب برای هر سه منطقه را داشته ‌باشند.

2- پل برادوی

پل برادوی در پورتلند یک پل چند منظوره برای عبور دوچرخه، عابر پیاده، تراموا و وسایل نقلیه بزرگ است که در سال 1913 به عنوان اولین پل متحرک شهر رزها ساخته شد. پل برادوی ، با طول کلی 530 متر و فاصله مرکزی84٫73 متر، طولانی‌ترین پل معلق از نوع خود در جهان است.

3- پل دهولا-سادیا

در می سال 2017 در ایالت آسام هند افتتاح شد. پل دهولا-سادیا پلی با طراحی ساده است و در آن خبری از منحنی‌های عجیب و معماری باشکوه نیست؛ با این حال این پل موجب برقراری ارتباط بین آسام و شهر فقیری در مرز چین شده‌است و با طول 9٫15 کیلومتر، طولانی‌ترین پل هند است.

4- پل آکاشی کایکیو

پل آکاشی کایکیو یک شاهکار مهندسی مدرن با مقاوت در برابر زلزله است که تکمیل پروژه آن حدود 10 سال ادامه داشت و طول آن به میزان قابل توجهی (1٫99 کیلومتر) گسترش یافت. پل آکاشی کایکیو شهر کوبه را به جزیره ایوادی، از طریق بزرگراهی که از میان تنگه آکاشی می‌گذرد، وصل می‌کند.

5- پل چائوتیانمن

این پل در سال 2009 بر روی رودخانه یانگتز در جنوب غربی شهر چونگکینگ واقع شده است. چائوتیانمن طولانی‌ترین پل منحنی در جهان است؛ با ساختاری فولادی و باشکوه که طول آن1٫74 کیلومتر می‌باشد.

6- پل اور گرین پوینت فلوتینگ

طولانی‌ترین پل متحرک بر روی آب در جهان، یک معجزه از مهندسی پنتون که در ایالت واشنگتن پایتخت آمریکا قرار گرفته است. اکثر مردم محلی آن را پل 520 می‌نامند؛ زیرا جاده‌ی 520 شهر سیاتل را به حومه شرقی آن متصل می‌کند.

7- پل هارتلند

 از سال 1922 پل هارتلند، طولانی‌ترین پل سر پوشیده در کانادا است. این پل در ابتدا بدون سرپوش  و برای عبور و مرور مسافران رودخانه سنت جان ساخته شد. 12 سال بعد در جریان تعمیرات پل یک محوطه چوبی به آن اضافه شد و هارتلند به عنوان یک پل سرپوشیده دوباره متولد شد.

8- پل اکیتسوکی

این طولانی‌ترین پل خرپایی پیوسته جهان است که در ژاپن قرار دارد، و طول آن در حدود 396 متر است. پل  اکیتسوکی با رنگ آبی چشم نواز و ساختار تمام فولادی، جزیره دیدنی، محبوب و توریستی هیرادو را به شهر ناگاساکی متصل می‌کند.

9- پل کازوی

دریاچه پونچارترین از سال 1969 از میزبانی بلندترین پل  پیوسته جهان در آب، لذت می‌برد. هر چند که بعد از سال 2011 و با ظهور پل جیاووژی، کازوی دیگر بلندترین پل پیوسته در آب نیست.

10- پل اورسند

پل قرارگرفته بر روی تنگه اورسند، کپنهاگ پایتخت زیبای دانمارک را به شهر مالمو سوئد متصل می‌کند. اورسند پلی از ترکیب جاده و راه آهن است و در حدود 7٫92 کیلومتر طول دارد. چشم‌انداز غروب آفتاب در نیمه تابستان از روی پل اورسند یکی از زیباترین مناظر جهان است.

11- پل کبک

در سال 1916، قدیمی‌ترین و نمادین‌ترین سازه شهر کبک و همچنین طولانی‌ترین پل از نوع پل‌های کانتیلور در جهان با طول کلی 986 متر برروی رودخانه سنت لارنس احداث شد. اما تا به امرزو ساخت آن به اتمام نرسیده‌ است .پل کبک در ابتدا به عنوان یک پل راه‌آهن طراحی شد، اما در حال حاضر عبور عابر پیاده و وسایل نقلیه موتوری را نیز در بر می‌گیرد.

12- پل راسکی

پل کابلی راسکی با طول3٫10 کیلومتر در روسیه واقع شده است و دارای خطوط راه‌آهن می‌باشد.

13- پل ریو- نیتریو

پل آهنی ریو- نیتریو که در سراسر خلیج گوانادارا، واقع در شهر ریودو ژانریو کشیده شده‌است، قطعا شایسته عنوان طولانی‌ترین پل آمریکای لاتین است؛ هیچ سفری به دومین شهر بزرگ برزیل بدون عبور از از این پل باشکوه کامل نیست.

14- پل واسکو دا گاما

یک پل زیبا در یک شهر زیبا یافت می‌شود. پل واسکو دا گاما با طول 12٫3 کیلومتر در شهر لیسبون پرتقال، دومین پل طولانی اروپاست. بزرگراهی  با شش خط که لیسبون را به شهرهای حومه آن پیوند می‌دهد. رانندگان شمالی هزینه‌ای کمتر از 3 یورو  برای عبور از این پل پرداخت می‌کنند.

15- پل پیاده‌روی هادسون

 این سازه زیبا در سال 1889 ساخت شد و عنوان بلندترین پل عابر پیاده با طول 2٫06 کیلومتر را به خود اختصاص داد. پل پیاده‌روی هادسون از ساعت 7 صبح باز است و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه، از دوچرخه سواری یا پیاده‌روی برروی آن لذت ببرید.

16- پل یولوز سلطان سلیم

پل یولوز سلطان سلیم  تنها پل لیست ماست که دو قاره را به‌هم پیوند می‌دهد و تا سال 1988 طولانی‌ترین پل آسیا با طول 2٫16 کیلومتر بود. همچنین این بلندترین پل معلق از لحاظ ارتفاع سازه در جهان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان