پازل‌های جورچین مونتاژشده به سبک هنری سورئال

او ۲۵ سال است که از پازل‌های‌ جورچین مختلف مونتاژهای هنرمندانه‌ای را خلق می‌کند. تیم می‌گوید: «شرکت‌های تولیدکننده پازل‌های جورچین معمولاً از یک الگوی برش برای انواع پازل‌های خود استفاده می‌کنند

پازل‌های جورچین مونتاژشده به سبک هنری سورئال

تیم کلِین، هنرمند واشینگتنی، روزها به عنوان مهندس نرم‌افزار در اداره‌ای مشغول به کار است و در ایام فراغت به طراحی و درست کردن پازل می‌پردازد.

او 25 سال است که از پازل‌های‌ جورچین مختلف مونتاژهای هنرمندانه‌ای را خلق می‌کند. تیم می‌گوید: «شرکت‌های تولیدکننده پازل‌های جورچین معمولاً از یک الگوی برش برای انواع پازل‌های خود استفاده می‌کنند. به همین علت، تکه‌های پازل غیرقابل تغییر هستند. من به این نکته پی بردم که می‌توانم دو یا چند پازل را با هم ترکیب کنم تا تصویر سورئالی خلق شود که خود سازنده هم تصورش را نمی‌تواند بکند.»

تیم ایده خود را از یک استاد هنرمند امریکایی به نام مِل آندرینگا الهام گرفته است که اولین بار در دهه 1960 مونتاژ‌هایی از پازل‌های جورچین را به وجود آورد.

کلین در آثار خود از پازل‌های قدیمی مربوط به دهه 1960 و 1970 میلادی استفاده کرده است که انتخاب آنها می‌تواند سال‌ها به طول بیانجامد. به گفته او، این یک شکار گنج با وسواس فکری اما لذت‌بخش به حساب می‌آید. تصویری که در نتیجه مونتاژ پازل‌های جورچین حاصل می‌شود بسیار متفاوت از ایده اولیه و تصویر اصلی است. بنابراین، فرایند مونتاژ چیزی شبیه حس اکتشاف یا خلق یک اثر هنری است. تیم گاهی اوقات حس می‌کند نقش باستان‌شناسی را دارد که در حال بازسازی صنایع دستی عتیقه‌ و قدیمی ترک‌خورده و تکه‌تکه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان