حمایت وزارت بهداشت از تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی در کشور، گفت: برخی شبکه‌های خارجی با دروغ به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور در این حوزه هستند، اما باید تاکید کرد که ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ظرفیت بسیار خوبی دارد.

دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت فعلی دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی بسیار گسترده‌تر از حوزه داروست؛ چرا که در حوزه دارو حدود 3000 قلم دارو داریم و حدود 100 شرکت دارویی در این حوزه فعالند، اما در حوزه تجهیزات پزشکی با 280 هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی سروکار داریم.

وی با بیان اینکه باید توجه کرد که تجهیزات پزشکی ضروری به بیش از 100 هزار قلم می‌رسند، افزود: حوزه تجهیزات پزشکی تنوع زیادی دارد؛ به‌طوریکه حدود 1000 شرکت تولیدکننده و 2200 شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی در این بخش فعالند.

حریرچی درباره نحوه حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو و تجهیزات پزشکی، ادامه داد: در عرصه تولید تجهیزات پزشکی 1000 شرکت تولیدکننده داخلی در حال فعالیت هستند که سطح کیفیت این تجهیزات نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است. بر همین اساس نیز از مردم درخواست می‌کنم که به دانشمندان کشورمان اعتماد و از محصولات داخلی مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.

حریرچی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 3700 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت داریم، گفت: از این تعداد 225 شرکت در حوزه دارویی فعالند و 802 شرکت نیز در حوزه تجهیزات پزشکی، مواد و ملزومات آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند. بهره‌گیری از ظرفیت این شرکت‌ها در شرایط تحریم، نقطه قوتی برای کشور است.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: در برخی شبکه‌های خارجی با دروغ به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور در این حوزه هستند، اما باید تاکید کرد که ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید به پژوهشگران و نخبگان این حوزه افتخار کنیم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان