ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان به میزان خبرداد

رهایی ۲۴ نفر محکومین به قصاص از چوبه دار توسط اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان / آزادی ۸۰ زندانی در هشت ماهه نخست امسال

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش و کوشش اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان طی ۸ ماه گذشته ۲۴ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از رهایی 24 نفر از محکومین به قصاص توسط اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان طی 8 ماه گذشته خبر داد و گفت: اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان با تلاش و کوشش خود توانستند طی 8 ماه سال جاری 24 نفر محکومین به قصاص را از چوبه دار رها کنند و همچنین طی این مدت 133 پرونده به شعب ویژه زندانیان شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که از این مجموع 110 پرونده به صلح و سازش مختومه و 80 زندانی در این مدت آزاد شدند.

وی افزود: 26 درصد وارده پرونده به شورا‌های حل اختلاف خوزستان افزایش و 34 درصد از این پرونده‌های که قابل مصالحه بودند طی 8 ماه گذشته با صلح و سازش مختومه شدند.

زبیدی نیا بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف تاکید کرد و اظهار داشت: فلسفه وجودی شورای حل اختلاف صلح و سازش اختلافات بین مردم است و لازم است با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه بر رعایت حقوق شهروندی، جلب اعتماد و رضایت مردم، پیشگیری و کاهش از جرم و حل و فصل دعاوی بین مردم باید از ظرفیت بالقوه شورای حل اختلاف استفاده بهینه نمود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان