آیین تودیع و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان برگزار شد

طی مراسمی با حضور سهراب عزیزالهی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان گیلان، علی اصغر اسدی به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان معرفی شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، طی مراسمی با حضور سهراب عزیزالهی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان گیلان، علی اصغر اسدی به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان معرفی شد.

در این مراسم سهراب عزیزالهی با اشاره به اینکه در گذشته توجه سازمان‌ها بیشتر به منابع مادی بوده است، ولی امروزه نیروی انسانی و فراتر از آن دانایی سرمایه اصلی سازمان‌ها است، گفت: سازمان ثبت در گذشته با بروکراسی پیچیده و فرآیند‌های سنتی، نماد عقب ماندگی اداری در کشور بود، ولی امروزه با برنامه ریزی و استفاده درست از منابع موجود و مدیریت تحول آفرین، تبدیل به سازمانی مدرن، نوین و پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه اسناد دفتر چه‌ای قدیمی دارای آسیب‌های فراوان و قابلیت جعل در آن‌ها وجود داشت به اسناد تک برگ و غیر قابل جعل تبدیل شده است افزود: حذف و الکترونیکی شدن دفاتر املاک از جمله اقدامات دیگر سازمان ثبت اسناد در جهت شفاف سازی امور، کاهش فساد و در نهایت رضایتمندی مردم در سال‌های اخیر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت با اعلام انجام آرشیو الکترونیکی بیش از 30 درصد از پرونده‌های ثبتی و پیشبرد امور سازمان بر اساس برنامه‌های عملیاتی مصوب سالانه گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور، عدم توسعه ثبت رسمی است که منجر به تولید پرونده‌های قضایی بسیاری گردیده لذا باید همه در جهت توسعه و تقویت ثبت رسمی در کشور به سازمان یاری رسانند.

سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنچه که در راستای توسعه مد نظر است، کیفیت و سرعت و ارزیابی شاخص‌ها در جهت رضایتمندی مردم است گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه، نقش بسزایی در این امر دارد.

وی با اشاره به نقش این سازمان در جهت رفع موانع اقتصادی کشور افزود: برای رفع مشکل مالکیت‌ها در کشور علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و تدابیر موثر ریاست سازمان ثبت، حمایت‌های همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی نیز لازم می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های قضایی، دعاوی مربوط به املاک است و حل این مشکلات و پرونده‌ها می‌تواند منجر به افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی شود.

در این مراسم همچنین از خدمات سید جعفر مفیدی مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان گیلان تقدیر شد. گفتنی است علی اصغر اسدی مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان پیش از این به عنوان مدیر کل ثبت استان خراسان شمالی مشغول به خدمت بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان