در پنجمین جلسه هیات ساماندهی امور زندانیان استان بوشهر مطرح شد؛

بررسی وضعیت محکومان متواری از زندان و راهکار‌ها و پیشنهادات

پنجمین جلسه هیات ساماندهی و بررسی امور زندانیان استان بوشهر با موضوع بررسی وضعیت محکومان متواری از زندان و راهکار‌های آن تشکیل شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی کل دادگستری استان بوشهر، پنجمین جلسه هیات ساماندهی و بررسی امور زندانیان استان با موضوع بررسی وضعیت محکومان متواری و راهکار‌ها و پیشنهادات در دفتر دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل گردید. 

حجت الاسلام بحرینی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان بوشهر  ضمن تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این حوزه بیان داشت: واحد جلب در مرکز استان که موجب جلوگیری از اطاله دادرسی و محکومین متواری می‌شود، و همچنین واحد صلح و سازش در مرکز استان در اسرع وقت تشکیل و اجرایی گردند.

همچنین حسن پور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر در این نشست، با بیان اینکه تشکیل واحد جلب یکی از ضروریات تلقی است، گفت: هماهنگی با فرماندهی انتظامی استان و مکاتبات آن انجام شده و منتظر هستیم که نیرو انسانی آن از طرف فرماندهی معرفی گردد.

حسن پور در ادامه افزود: برای تشکیل واحد صلح و سازش مکاتبات آن با شورای حل اختلاف انجام شده و مکان آن مشخص گردیده است که ان شاالله بتوانیم با اجرایی کردن این دو مصوبه شاهد کاهش موجودی زندانیان متواری و زمینه هر چه بهتر صلح و سازش را با ایجاد شعبه صلح و سازش ایجاد کنیم.

طباطبایی مدیر کل اداره زندان‌های استان بوشهر نیز در این نشست در خصوص برخی از مشکلات سازمانی مطالبی را بیان داشت.

در ادامه حسینی به عنوان دبیر کمیته ساماندهی و بررسی امورزندانیان استان بوشهر پیشنهاداتی در خصوص محکومان متواری ارائه داد و بیان داشت: اولویت اول کار کمیته باید جلب محکومان متواری دارای غیبت از زندان باشد که در این راستا اسقرار هر چه سریعتر واحد جلب لازم است.

وی در خصوص مجازات‌های جایگزین حبس افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند تا حدی از ورود به زندان به دلیل مشکلات و هزینه‌های زیادی که به بیت المال وارد می‌شود جلوگیری کرد.

همچنین تشکیل و راه اندازی شعبه ویژه جهت صلح و سازش در دادسرای عمومی و انقلاب و انتقال به دادسرای مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها و بررسی مشکلات اجرایی در راستای انتقال و اعزام به موقع متهمان در جلسات رسیدگی دادگاه تجدید نظر بین استانی و شهرستانی (خصوصا دشتستان) و تشکیل واحد جلب در دادسرای مرکز استان و بعضی شهرستان‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان