رئیس کل دادگستری مازندران:

لایروبی و برداشت خاک از آب بندان‌ها نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت نیست

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد گفت: شورای عالی معادن هنوز در خصوص نحوه برداشت گل و لای حاصل از لایروبی و کف کَنی آب بندان‌ها تصمیم گیری و اعلام نظر نکرده و در حال حاضر این گونه گل و لای جزء مواد معدنی محسوب نمی‌شود و لذا صدور مجوز در این خصوص در محدوده اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

لزوم التزام به شیوه نامه نحوه بهره برداری از آب بندان‎ها/ لایروبی و برداشت خاک از آب بندان‌ها نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت نیستبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد در جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب بندان‌های استان مازندران گفت: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، گِل و لای و رسوباتی که در لایروبی و کف کَنی از آب بندان‌های مازندران برداشت می‌شود، جزء مواد معدنی نبوده و برداشت و استفاده از آن نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.


رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران ادامه داد: لایروبی از آب بندان‌ها و درآمد ناشی از آن طبق مقررات مالی دقیق و با نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان باید برای همان آب بندان‌ها و اراضی کشاورزی در حدود بهره برداران همان آب بندان‌ها هزینه شود.


حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد تاکید کرد: اینکه کشاورزان و بهره برداران به چه میزان و در چه مواردی می‌توانند از آب بندان‌ها استفاده کنند و همچنین مدیریت و نظارت مربوط به آب بندان‌های استان با شرکت آب منطقه‌ای مازندران خواهد بود.


وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر با هماهنگی سازمان بازرسی استان مازندران و مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان، شیوه نامه‌ای نیز در خصوص وضعیت آب بندان‌ها و نحوه بهره برداری و شرایط مالکیت آن‌ها تنظیم شد که باید مد نظر قرار گیرد.


گفتنی است جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب بندان‌های استان با حضور سر بازرس کل استان مازندران، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، مدیریت آب منطقه ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل امور اراضی استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 870 آب بندان در استان مازندران شناسایی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان