توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صورت گرفت؛

اهدای ۳ هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم

مراسم اهدای ۳ هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم امروز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد.

اهدای 3 هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اهدای 3 هزار ویلچر به معلولان مناطق کم برخوردار به همت بنیاد اجتماعی برکت احسان صبح امروز (یکشنبه 27 آذرماه) با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مهرداد بذرپاش مدیرعامل شرکت برکت احسان، علی نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی و امیرحسین مدنی معاون مشارکتهای اجتماعی برکت احسان، الناز دارابیان قهرمان آسیا در رشته پرتاب دیسک و شاهرخ شهنازی دبیرکل المپیک در نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.

اهدای 3 هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم

محمد مخبر رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام در مراسم ارسال 3 هزار ویلچر هدیه ای به معلولان مناطق محروم و کم برخوردار اظهار کرد: معلولیت مانع کار نمی شود. توانمند سازی و اشتغال در اولویت برنامه های ما قرار دارد. به همین دلیل موضوع 3 هزار ویلچر مطرح شد و پویش چرخ زندگی به راه افتاد.

وی افزود: البته روی مسئله اشتغال معلولان باید کار شود تا شرایطی فراهم کنیم و با کمک مردم آن را وسعت ببخشیم.

مخبر ادامه داد: تهیه جهیزیه، وام برای درمان سرطان، اجرای چندین طرح عمرانی انجام شده است و به دستور رهبری کمک های موردی را هم در دستور کار داریم.

رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام افزود: 25 خدمت در حال انجام است، باید واکنش سریع به مشکلات داشته باشیم که بنیاد «برکت احسان» را ایجاد کردیم.

مخبر گفت: وقتی دیدیم 2 هزار نفر در یکی از مناطق محروم با سوء تغدیه مواجه هستند ، در کمتر از یک هفته بسته غذایی توزیع کردیم و در زلزله کرمانشاه چند تریلر در اولین لحظه امکانات بسیج شد.

وی گفت: در «برکت احسان» در چند ماه اخیر در پی اعتماد مردم به ما با موج استقبال مردمی مواجه شدیم و 20 هزار نفر فقط در روز گذشته در پویش چرخ زندگی مراجعه کردند و در دوره اربعین نیز در شلمچه و چذابه نجف و کربلا 100 پزشک جوان جهادی اعزام شدند.

رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام با اشاره به توزیع 150 هزار بسته نوشت افزار گفت: نعمت هایی که خدا به کشور اعطا کرده است قابل قیاس با هیچ جا نیست و مردم خیری داریم با این حال نقطه اتصال خوبی بین این نعمت ها و نیازها نداریم و در حالی که جنگ را همین طوری اداره کردیم پس می توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم .

مخبر گفت: هزار کودک در کشور متولد می شود که مشکل شنوایی دارد و ما قبول کردیم تمام هزینه های کاشت حلزون را بدهیم ، همچنین هر هفته یک تا دو بار شبانه در مناطق بسیار محروم تهران غذای گرم توزیع می کنیم و در اینجا فقط برای ایجاد انگیزه بین مردم اقداماتمان را اعلام می کنیم تا به ما برای اعطای کمک اعتماد کنند.

450 هزار معلول جسمی-حرکتی در کشور داریم

مدنی مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر 450 هزار معلول جسمی-حرکتی در سراسر کشور داریم که تعدادی از آن‌ها در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

وی افزود: اگر وسایل مورد نیاز معلولان به موقع در اختیارشان قرار داده نشود، این افراد زود آسیب می‌بینند.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت: برخی از شهروندان به دلایل مختلفی مانند کهولت سن زمین‌گیر و به علت ناتوانی برای خرید ویلچر خانه نشین می‌شوند.

اهدای 3 هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم

مدنی بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت و کمک خیریه‌ها و NGOها فراخوان‌هایی را اعلام کردیم؛ چراکه این گروه‌ها به خوبی افراد دارای معلولیت را در نقاط مختلف کشور شناسایی کرده‌اند و از وضعیت آن‌ها باخبر هستند.

وی افزود: تاکنون مردم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای حل مشکلات معلولان همکاری مناسبی داشته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان