حریت اعلام کرد؛

انگلیس به دنبال برگزاری همه پرسی مجدد برای خروج از اروپا

به گزارش حریت، روزنامه تایمز انگلیس گزارش داد اکثر وزرای کابینه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس بر این باورند که طرح وی برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا عملا از دست رفته و در حال بررسی طرح‌های جایگزین هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یکی از این طرح‌ها برگزاری همه پرسی مجدد و سؤال دوباره از مردم این کشور برای خارج شدن از اروپاست.

این روزنامه می‌گوید: «می» که روز جمعه گفت امیدوار است تضمین بیشتری از طرف اتحادیه اروپا برای اجرای طرح خود بگیرد،  و به همین دلیل به بروکسل سفر کرد احتمالا طی روزهای آینده با مخالفت از سوی وزرا برای اجرای طرح روبرو خواهد شد.

بنا به این گزارش گروهی از وزرای انگلیس از جمله «انبر راد» وزیر کار و مستمری این کشور و همچنین فیلیپ هاموند وزیر اقتصاد این کشور به طور ناگهانی قصد دارند در صورت شکست دیگر گزینه‌ها از طرح برگزاری همه پرسی مجدد حمایت کنند.

گروهی دیگر از وزرای انگلیس نظیر میشل گوو، وزیر محیط زیست و ساجد جاوید، وزیر امور داخلی اما مخالف اجرای رفراندوم دوباره هستند.

این وزرا خواستار روابط نزدیک‌تر شبیه به نروژ با اتحادیه اروپا پس از برگزیت‌ هستند.

ژرمی هانت، وزیر امور خارجه و دیگر وزرا نیز خواستار این هستند که در صورتی که طرح می شکست بخورد انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

طرحی که می ماه گذشته میلادی برای خروج از اتحادیه اروپا ارائه کرده است از سوی بسیاری از مقامات و نمایندگان مجلس انگلیسی مورد مخالفت قرار گرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان