درخواست حکمتیار از طالبان

خبرگزاری ایسنا: قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 31 فروردین سال آینده برگزار شود. گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان امروز (یک‌شنبه) در کابل گفت: اگر طالبان در انتخابات آینده با این احزاب در یک تیم انتخاباتی توافق کند، به چندین هدف اساسی دست می‌یابد.

به گفته حکمتیار، این کار باعث ایجاد حکومتی جدیدی می‌شود که طالبان نیز در آن تأثیرگذار خواهد بود و در تشکیل آن نقش خواهد داشت.

او گفت، درخواست دیگر طالبان، خروج نیروهای خارجی است و به این ترتیب این گروه هم در کنار احزابی قرار می‌گیرد که خواستار خروج این نیروها از افغانستان هستند.

حکمتیار خاطرنشان کرد،‌ احزاب آماده هستند تا نشستشان با طالبان در یک کشور بی‌طرف برگزار شود.

حزب اسلامی در حال مذاکره با «اجماع احزاب سیاسی» متشکل از چندین حزب و نهاد سیاسی است تا در انتخابات آینده همه از یک نامزد واحد حمایت کنند.

طالبان تاکنون نسبت به این درخواست حکمتیار واکنشی نشان نداده‌ است.

توافقنامه صلح 26 ماده‌ای بین دولت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار دو سال پیش به امضا رسید و انتظار می‌رفت پیوستن این حزب به روند صلح بتواند موجب کاهش خشونت و زمینه‌ساز پیشرفت مذاکرات صلح با طالبان شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اخیرا اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی اعلام کرده است که موافقت‌نامه صلح با حزب اسلامی به حکمتیار در پیشرفت روند مذاکرات صلح با سایر گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان تأثیری نداشته ‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان