راز ایلان ماسک برای یادگیری سریع

ایلان ماسک یکی از خاصترین ذهن های دنیا را در اختیار دارد و مشخصاً ژن‌هایش در این زمینه تاثیر به سزایی داشته‌اند اما مسلماً وی مجبور بوده برای آنکه بتواند در این سطح به فعالیت بپردازد، کتاب‌های بسیاری بخواند و مطالب فراوانی بیاموزد

راز ایلان ماسک برای یادگیری سریع

ایلان ماسک یکی از خاصترین ذهن های دنیا را در اختیار دارد و مشخصاً ژن‌هایش در این زمینه تاثیر به سزایی داشته‌اند اما مسلماً وی مجبور بوده برای آنکه بتواند در این سطح به فعالیت بپردازد، کتاب‌های بسیاری بخواند و مطالب فراوانی بیاموزد. بدین ترتیب او یکی از اشخاصی است که نحوه‌ی یادگیری درست و سریع را آموخته. حال سوال اینجاست که راز ایلان ماسک برای یادگیری سریع چیست؟

کار آسانی نیست که اواسط دوران حرفه‌ایتان مجبور شوید که علم پرتاب موشک را تا حدودی بیاموزید. مخصوصاً اگر پیش از آن، یک شرکت معروف پرداخت آنلاین PayPal و کمپانی تولید ماشین‌های الکترونیکی به راه انداخته باشید.

اکنون ایلان ماسک در مصاحبه‌ای، راز خود برای یادگیری سریع را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته و مشخص کرده یک فرد موفق، چه مطلبی را چگونه و در چه نقطه از ذهنش ذخیره می‌کند. صحبت‌های او را می‌توان در دو سرفصل خلاصه نمود؛

دانش همانند درخت است

همه می‌دانند که ایلان ماسک کتاب‌های زیادی خوانده و سعی کرده با استخدام افراد باهوش، تمامی مطالب آموخته شده توسط آنها را همانند اسفنج جذب کند اما سوال اینجاست که وی چگونه موفق می‌شود هر روز مطالب جدیدی به محتویات ذهن خود اضافه کند؟

او در مصاحبه‌ای مدعی شده که گاهی اوقات تصور می‌کند که ظرفیت ذهنش پر شده و دیگر جایی برای یادگیری ندارد اما وی همیشه خود و همه افراد را تشویق می‌کند که بر محدودیت‌هایشان غلبه کنند چرا که باور دارد انسان‌ها می‌توانند بسیار بیشتر از حد تصوراتشان موفق شوند.

علاوه بر این ایلان ماسک، دانش را به یک درخت تشبیه می‌کند و می‌گوید:

«باید بدانید که دانش همانند یک درخت معنایی است. شما باید در ابتدا اصول بنیادی را بیاموزید و تنه یا ریشه این درخت را در زمین بکارید و سپس سراغ برگ‌ها یا جزئیات بروید. اگر عکس این روند را در پیش بگیرید، برگ‌ها بر زمین خواهند افتاد.»

با ربط دادن مطالب می‌توان آنها را بهتر حفظ کرد

متخصصان باور دارند که بهترین راه حفظ کردن مطلبی جدید، ربط دادنش به چیزی است که پیشتر آن را آموخته‌اید. اگر نتوانید مسائل جدید را به دانش قبلی خود قلاب کنید، همانند این است که تنها آن را اصلاً نشنیده باشید.

یادگیری اصول و پایه‌ی تمامی این مطالب، ستونی را فراهم می‌کند و می‌توان از آن برای قلاب کردن جزئیات یا آموخته‌های جدید بهره گرفت. اگر عکس این روند در پیش گرفته شود، موجب سردرگمی خواهد شد و دیگر نمی‌توان به درستی مطالب را به یاد آورد.

بنابراین اگر کسی بخواهد روش ایلان ماسک را برای یادگیری سریع در پیش بگیرد، باید استراتژیک عمل کند و سریعاً سراغ مسائل جزئی یا پیشرفته نرود؛ در ابتدا به آرامی اصولی پایه را بیاموزد و پس از آن درخت خود را به بار دانش مزین کند تا چرخ نیلوفری را به زیر آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان