واکنش یک نماینده به اظهارات روابط عمومی آموزش‌وپرورش

خبرگزاری تسنیم: سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و از نمایندگان سوال کننده از وزیر آموزش‌وپرورش است که موضوع رتبه‌بندی معلمان و جریانات نفوذی و انحرافی در آموزش‌وپرورش را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از سید محمد بطحایی مطرح کرد، اما از توضیحات او قانع نشد و این سوال برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس رفت.

این در حالی است که این روز‌ها مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش در توئیتی گفته است "دخالت برخی از نمایندگان مجلس در امور داخلی آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها به حد غیرقابل تحمل رسیده. مدیران تحولگرای آموزش و پرورش، تحت فشار انتصابات قومی و قبیله‌ای هستند. آموزش و پرورش، سازمان رای کسی نیست!»

سید علی ادیانی درباره شائبه‌های استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش گفت:‌استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش را به مصلحت نمی‌دانم و بر این موضوع تاکید دارم و برای آن دلایل متعددی وجود دارد.

وی افزود: اینکه نمایندگانی استیضاح را امضا کنند و علاقه‌مندان به استیضاح شونده و هواداران وزیر استیضاح را به مطالبات شخصی، منطقه‌ای یا سیاسی نمایندگان مربوط کنند، موضوعیت ندارد و نباید نیت‌خوانی کرد و استفاده از ابزار‌های نظارتی از جمله استیضاح به حکم قانون حق نمایندگان مجلس است.

این نماینده مجلس گفت: اگر قرار براین باشد برای هر استیضاحی تفسیری ایجاد شود این مسئله در نهایت یعنی بی‌خاصیت کردن استیضاح و ساقط کردن ابزار نظارتی نمایندگان است.

ادیانی بیان کرد: اگر روابط عمومی آموزش‌وپرورش مصداق و دلیلی دارد که استیضاح کننده‌ای تاکید بر مطالبات منطقه‌ای و فردی دارد و نگاه ملی، انقلابی و جایگاه محکم نمایندگی را رعایت نمی‌کند و از ابزار نظارتی استفاده ابزاری برای رسیدن به اهداف شخصی و محدود خود دارد به صورت مستند آن را افشا کند.

وی گفت: اینکه به صورت کلی بگویند استیضاح کننده‌ها دنبال منافع شخصی، منطقه‌ای، رای سازی و گماردن عناصر خود هستند اگر بدون مستند باشد حرف صحیحی نیست و در حقیقت تایید این است که گوینده کلام جایگاه حقوقی نماینده‌ها را نمی‌شناسد و سعی در تغییر افکار عمومی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان