دولت به خاطر سلامت مردم به پرستاری توجه کند

جذب نیروی پرستاری در اولویت باشد

رئیس نظام پرستاری همدان، خواستار توجه دولت به نیازهای پرستاری در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات مراقبتی به مردم و بیماران شد

جذب نیروی پرستاری در اولویت باشد

رئیس نظام پرستاری همدان، خواستار توجه دولت به نیازهای پرستاری در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات مراقبتی به مردم و بیماران شد.

به گزارش ، هادی زرینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این که در ابتدا مسئولین رده اول کشوری باید انتظار خود را از جامعه پرستاری مشخص کنند و در جهت تامین این خواسته ها ، امکانات و ابزار آن را تهیه نمایند، گفت: مردم ایران لایق دریافت خدمات پرستاری با کیفیت هستند بنابراین جهت ارائه این خدمات باید نیروی مناسب تامین گردد.

وی با اشاره به این که استاندارد پرستار به تخت در خاورمیانه 2.5 نفر می باشد در حال حاضر در کشور ما این میانگین 1.8 نفر هست که در بعضی از مناطق و بیمارستانها به زیر 1 نفر هم می رسد، اظهار داشت: جهت دستیابی به خدمات با کیفیت پرستاری باید این کمبود نیرو جبران شود تا رضایتمندی بیماران از دریافت خدمات بیشتر شود و همچنین خطاهای پزشکی و پرستاری کاهش یابد.

رئیس نظام پرستاری همدان با تاکید بر این که در کشور ما کمبود نیروی انسانی پرستار وجود ندارد و متاسفانه جذب نیروی پرستاری با مشکل مواجه است ، افزود: اگر دولتمردان رضایت مردم در حوزه بهداشت و درمان را در نظر گیرند و به سلامت جامعه اهمیت می دهند باید به پرستاری نگاه ویژه ای داشته باشند و مجوز استخدام تا حد استاندارد خاورمیانه را تامین نمایند.

وی خاطر نشان کرد: باید به این نکته هم توجه داشت که جبران کمبود نیرو از طریق جذب نیروی شرکتی راهکار مناسبی نیست زیرا حقوق اولیه پرستاران رعایت نمی شود و انگیزه خدمتی پایین می آید.

زرینی یادآور شد: انتظار میرود که با صدور مجوز استخدامی تا سال 1404 توسط مسئولین و استفاده از مشاوران نظام پرستاری که حامی اصلی سلامت مردم و جامعه هستند مشکل کمبود نیروی پرستاری حل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان