شرکت دایملر با سفارش سلولهای باتری به ارزش 20 میلیارد یورو گام بلندی در راستای استراتژی الکتریکی سازی خودش برداشت.
این سفارش که احتمالا تا سال 2030 برای شرکت مرسدس بنز کافی باشد، بخشی از برنامهی ساخت 130 نوع مختلف از ماشینهای مرسدس بنز تا سال 2022 است. این شرکت همچنین اعلام کرده طی چهار سال آینده اقدام به فروش ونها، اتوبوسها و کامیونهای الکتریکی خواهد کرد.
دایملر حالا به دیگر شرکتهای آلمانی از جمله بی ام و و فولکس واگن میپیوندد که برنامهای چندین میلیارد یورویی برای الکتریکی سازی دارند، که همچنین باعث سرمایه گذاری این برند در کارخانههای مونتاژ بین المللی در آلمان، چین، تایلند و آمریکا میشود.
دیتر تسچه رییس شرکت دایملر قبلا اعلام کرده بود تا سال 2022 نسخهای الکتریکی از تمام مدلهای مرسدس بنز ساخته خواهد شد، چون زمان این کار فرا رسیده است، اما او در همین حین از موتورهای دیزلی هم حمایت کرد.
تسچه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2017 تایید کرد برند اسمارت شرکت دایملر تا آخر این دهه محدودهی وسیعی از خودروهای الکتریکی را عرضه خواهد کرد.
تسچه همچنین در تایید حرفهای ماتیاس مولر عضو هیئت مدیره شرکت فولکس واگن از خودروهای دیزلی حمایت کرد. او پس از اینکه اعتراف کرد صنعت خودروسازی آلمان از مشکل عدم اعتماد مردم به دلیل ناتوانی این صنعت در فراهم کردن تحرک پایدار رنج میبرد، گفت دایملر سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری روی تکنولوژی موتورهای دیزلی انجام داده است.
تسچه در ادامه گفت که این شرکت از هم اکنون چیزی که آن را «دیزل آینده» مینامد را تولید کرده، که ادعا میکند تمام نگرانیهای منتقدان را برطرف خواهد کرد. تسچه گفته دنیا به این نیاز داشت که موتورهای دیزلی به اهداف والایی برسند، و اینکه بحثهای مردم درباره این موتورها امروزه منطقیتر شده است.