رئیس کمیته امداد: هر یتیم در ایران ۵ حامی مالی دارد

خبرگزاری فارس: سید پرویز فتاح صبح امروز در جلسه مجمع کارآفرینان خیر اشتغال استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی هشت ماه نخست سال کمک‌های مردمی در کشور با وجود تمام مشکلات اقتصادی نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها در البرز 65 درصد افزایش داشته است، افزود: خوشبختانه مردم این استان در تمامی امور خیر پیش‌قدم بوده‌اند.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: 172 هزار یتیم در ایران وجود دارد که هر یتیم متوسط 220 هزار تومان در ماه می‌گیرد و این آمار در استان البرز به 415 هزار تومان در ماه می‌رسد.

فتاح از وجود پنج حامی برای هر یتیم در ایران خبر داد و گفت: نمره به مردم در کار خیر 20 است چرا که شاهدیم هرچه خوبی در کشور است توسط مردم انجام می‌شود و خراب کاری‌ها توسط برخی مسؤولین اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به آشوب در فرانسه و عکس‌العمل مردم آن کشور نسبت به گرانی، بیان کرد: طی هشت ماه گذشته بلایی که سر مردم آمد تنها تواضع، بزرگواری و صبوری دیدیم و باید خاک پای مردم شویم.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: مردم، ولی نعمت نظام اسلامی هستند و باید برای بهبود شرایط زندگی آحاد جامعه با تمام توان تلاش کنیم؛ متاسفانه در کشور رسیدگی به مردم آنطور که باید انجام نمی‌شود.

وی گفت: مسؤولین باید در کنار مردم باشند و فاصله طبقاتی را کاهش دهند، البته الگو گرفتن از ائمه اطهار و معصومین به تحقق این مسیر کمک خواهد کرد.

فتاح با بیان اینکه البرزی‌ها در زلزله کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند و مساکن بسیاری ساختند، بیان کرد: 620 هزارخانواده در سال جدید تحت پوشش کمیته امداد درآمدند و این نشانگر شرایط بد اقتصادی مردم در جامعه است.

وی تحریم در این برهه از زمان را یک نعمت برای کشور برشمرد و یادآور شد: این تحریم به ما خواهد آموخت که نیازمند کمک و یاری کشور‌های دیگر نیستیم و نباید وابسته باشیم بلکه با نگاه علمی می‌توانیم از پس مشکلات برآییم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 72 هزار دانشجو داریم، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با بهره‌گیری از نخبگان علمی و پژوهشگران به بهترین شرایط در دنیا دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت بالایی در امور خیرین دارد و نباید هیچ فردی در این استان تحت پوشش کمیته قرار گیرد، تصریح کرد: افراد تحت پوشش در استان البرز به تمام قومیت‌ها تعلق دارند و اصالتا البرزی نیستند.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) پایین‌ترین آمار طلاق در کشور متعلق به قشر تحت پوشش کمیته امداد است.

فتاح با بیان اینکه 62 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، اضافه کرد: در سال گذشته 135 هزار وام به افراد تحت پوشش، تعلق گرفته است که در نظر داریم در سال آتی این تعداد وام را به 200 هزار فقره برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه وام قرض الحسنه توسط کمیته امداد انجام خواهد شد به شرطی که در اشتغال پایدار مصرف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان