باکس آفیس آخر هفته: Spider-Verse با فروشی قهرمانانه‌ اکران می‌شود

فیلم «اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse با فروش استثنایی ۳۵.۴ میلیون دلار در اکران داخلی خود پیروزی قابل‌توجهی برای کمپانی‌های سونی Sony و مارول Marvel به ارمغان آورد و بهترین اکران دسامبر را به‌عنوان یک فیلم انیمیشنی رقم زد و مسیر خود را برای فروش بیشتر در تعطیلات پایان سال هموار کرد

فیلم «اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse با فروش استثنایی 35.4 میلیون دلار در اکران داخلی خود پیروزی قابل‌توجهی برای کمپانی‌های سونی Sony و مارول Marvel به ارمغان آورد و بهترین اکران دسامبر را به‌عنوان یک فیلم انیمیشنی رقم زد و مسیر خود را برای فروش بیشتر در تعطیلات پایان سال هموار کرد.
این فیلم منتقد پسند به تهیه‌کنندگی فیلیپ لرد Philip Lord و کریستوفر میلر Christopher Miller دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن می‌تواند بیش از یک اسپایدرمن وجود داشته باشد و در آن مایلز مورالس Miles Morales، نوجوان اهل بروکلین (با بازی شامیک مور Shameik Moore) به‌عنوان آخرین قهرمانی که این ماسک را می‌پوشد، معرفی می‌کند.

معمولاً فیلم‌ها اکران‌های بزرگی را در اواسط ماه دسامبر تجربه نمی‌کنند — در عوض در تعطیلات کریسمس فروش خوبی دارند؛ اما «اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse که با استقبال گسترده‌ی طرفداران و خانواده‌ها روبرو شد، امتیاز فوق‌العاده‌ی A+ را در سینمااسکور به دست آورد — که رکوردی برای مجموعه فیلم‌های «اسپایدرمن» Spider-Man محسوب می‌شود.
«اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse تصویر منحصربه‌فردی از قهرمان اصلی ترسیم کرد، یک دورگه‌ی پورتوریکویی و آفریقایی-آمریکایی‌تبار که توجه طیف متنوعی از مخاطبان را به خود جلب کرد. به گزارش کام‌اسکور ComScore، سفیدپوستان 97 درصد خریداران بلیت را تشکیل دادند در حال که اسپانیایی تبارها (20 درصد)، آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (17 درصد) و آسیایی‌ها و سایرین (16 درصد) پس‌ازآن‌ها قرار داشتند.

فروش این فیلم در خارج از آمریکا شیب ملایم‌تری داشت و 21 میلیون دلار در 44 مارکت فروخت. کره‌ی جنوبی با 3.3 میلیون دلار فروش در صدر مارکت‌های خارجی این فیلم بود و پس‌ازآن انگلستان با 2.9 میلیون دلار فروش. این فیلم در رقابت سختی با «آکوامن» Aquaman از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. قرار دارد. «آکوامن» Aquaman بیش از 261 میلیون دلار در خارج از آمریکا فروخته است درحالی‌که در 21 ماه دسامبر در داخل آمریکا اکران خواهد شد.
«قاطر» The Mule از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. با کارگردانی و نقش‌آفرینی کلینت ایستوود Clint Eastwood هم فروش خوبی به میزان 17.2 میلیون دلار در اکران خود داشت. این از بزرگ‌ترین اکران‌های فیلم‌هایی محسوب می‌شود که ایستوود Eastwood کارگردان آن‌ها بوده است. این درام جنایی که بودجه‌ای بالغ‌بر 50 میلیون دلار صرف ساخت آن شده است، موردتوجه مخاطبان مسن‌تر قرار گرفت. بیش از نیمی از خریداران بلیت این فیلم بالای 50 سال سن داشتند.

«قاطر» The Mule در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت و امتیاز A- در سینمااسکور کسب کرد. ایستوود Eastwood در این فیلم برای اولین بار از سال 2012 و فیلم «مشکلی با منحنی» Trouble With the Curve در فیلمی به‌عنوان بازیگر ظاهر می‌شود. «مشکلی با منحنی» Trouble With the Curve با نقش‌آفرینی دایان ویست Dianne Wiest، مایکل پنا Michael Pena، اندی گارسیا Andy Garcia، لارنس فیشبرن Laurence Fishburne، الیسون ایستوود Alison Eastwood، تیسا فارمیگا Taissa Farmiga و ایگناسیو سریچیو Ignacio Serricchio یکی از فیلم‌های قابل‌توجه ایستوود Eastwood بود. از سایر بازیگران فیلم «قاطر» The Mule می‌توان به بردلی کوپر Bradley Cooper اشاره کرد.سومین عنوان جدید این آخر هفته فیلم «موتورهای فانی» Mortal Engines به تهیه‌کنندگی پیتر جکسون Peter Jackson بود که با فروش نسبتاً کم 5.7 میلیون دلاری در جایگاه پنجم قرار گرفت و بازخوردهایی منفی دریافت کرد. مخاطبان به این فیلم در سینمااسکور امتیاز B- دادند.
از میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های قبل، «گرینچ» The Grinch و «رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph breaks the internet به ترتیب با فروش 11.6 میلیون دلار و 9.6 میلیون دلار در جایگاه‌های سوم و چهارم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفتند. جمع فروش داخلی «گرینچ» The Grinch تا پایان آخر هفته به 239.3 میلیون دلار رسید و «رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph breaks the internet توانست جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 154.5 میلیون دلار برساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان