ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

۱۱۲۴ شرکت حمل و نقلی متخلف توبیج یا پلمپ شدند

عبدالهاشم حسن‌نیا امروز در نشست خبری در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل کشور درخصوص روند رسیدگی به شکایات رانندگان شبکه حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: تاکنون به 89 درصد شکایت رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای رسیدگی شده است و کمیسیون ماده 12 نیز به صورت سرزده به مسائل و مشکلات موجود در پایانه های بار رسیدگی می کند.

وی با اشاره به ثبت 22 هزار شکایت مستقل از سوی رانندگان علیه شرکت‌های حمل و نقل افزود: ما تلاش کردیم تمامی این شکایت‌ها را بررسی کنیم و نتیجه آن تذکر، توبیخ یا پلمب شدن 1124 شرکت حمل و نقل در طول این مدت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره طرح شبکه سیر همنام گفت: شرکت‌های مسافری پیش از این باید تعداد اتوبوس های خود را برای فعالیت در این عرصه اعلام می کردند اما متوجه شدیم برخی از این شرکت ها اتوبوس ندارند. بنابراین تاکنون با اجرای این طرح فعالیت 95 شرکت مسافری متوقف شده زیرا رفاه و ایمنی تردد مردم اولویت نخست است.

* 150 میلیارد تومان اعتبار برای پوشش بیمه‌ای رانندگان و اعضای خانواده آنها لازم داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: استفاده از خسارت بیمه تکمیلی یکی از خواسته های به‌حق رانندگان بود که از زمان برقراری این نوع بیمه تاکنون باید 48 میلیارد تومان خسارت به رانندگان و اعضای خانواده آنها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: برای پوشش بیمه تکمیلی 750 هزار نفر از رانندگان و اعضای خانواده آنان بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که تاکنون شرکت‌های حمل و نقل جاده ای 50 میلیارد تومان از این مبلغ را به شرکت‌های بیمه پرداخته اند.

* محاسبه 4 میلیون نرخ کرایه بر اساس تن- کیلومتر 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآوری کرد: محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر در کشور ملاک عمل قرار گرفته است و با اجرای این خواسته مهم رانندگان از این پس کرایه ها پشت بارنامه نخواهد بود. سازمان راهداری برای تعیین نرخ کرایه بر اساس تن کیلومتر 4 میلیون عدد را در پارامترهای مختلف محاسبه کرده است.

* کمبود لاستیک را قبول داریم

وی در پاسخ سوالی درباره کمبود لاستیک کامیون گفت: در هشت ماه گذشته ماهیانه 130 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده اما این برای نیازهای رانندگان کافی نیست. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد تا پایان سال 30 هزار حلقه لاستیک دیگر برای توزیع بین رانندگان وارد بازار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای تامین نیاز رانندگان از تیرماه امسال تاکنون 350 هزار حلقه لاستیک و دیروز نیز 100 هزار حلقه جدید با قیمت تنظیم بازار بین آنان توزیع شده است.

حسن‌نیا ادامه داد: برای ارتقای ایمنی راه های کشور و کنترل رفتار رانندگان 2 هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت نصب شده و در مرحله بعدی نیز نصب 2 هزار دستگاه دیگر در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد. امسال برای عملیات زمستانی راهداری سه فرایند قبل از بارش، حین بارش و پس از بارش تعریف شده است تا راه ها را برای تردد باز نگه داریم.

* 700 درخواست سرمایه‌گذاری برای ساخت مجتمع‌های بین راهی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌تصریح کرد: تاکنون 700 سرمایه گذار برای ساخت مجتمع های رفاهی در راه های کشور درخواست های خود را به سازمان راهداری ارائه کرده‌اند که سازمان راهداری در حال بررسی درخواست‌ها برای مکانیابی مناسب است.

وی درباره چگونگی برنامه‌ریزی برای راهداری زمستانی نیز توضیح داد: ما 9000 دستگاه ماشین آلات راهداری در سراسر کشور داریم و به منظور جلوگیری از مشکلاتی که برای تهران در سال گذشته شکل گرفت 70 دستگاه ماشین آلات جدید خریداری شد و در اختیار این استان‌ها قرار گرفت. در کنار آن با استفاده از امکانات استانی بهترین شرایط برای حمل و نقل زمستانی در نظر گرفته شده است.

حسن‌نیا درباره آخرین برنامه ریزی‌ها برای کاهش نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور نیز اظهار کرد: ما 1500 نقطه حادثه خیز را شناسایی کرده و اولویت بندی کرده‌ایم. برآورد ما این است که برای برطرف کردن تمامی آن‌ها به 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود که ما سالانه تنها 10 درصد از این رقم را داریم. از این رو تفاهم‌نامه‌ای با استانداری‌ها به امضا رسید که حدود 50 درصد از هزینه کاهش این نقاط را آنها پرداخت کنند تا در نهایت بتوان ظرف سه سال تمام این نقاط برطرف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان