نمایندگان مستعفی اصفهان از دولت چه می‌خواهند؟

خبرگزاری تسنیم:14 آذرماه سال جاری، نمایندگان استان اصفهان، دسته جمعی نامه استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه کردند.

اکبر ترکی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان، درباره علت این اقدام گفته بود که نمایندگان این استان در اعتراض به حذف ردیف‌های بودجه پروژه‌های آب‌رسانی در بودجه سال آینده این اقدام را انجام دادند.

پس از اینکه نمایندگان استان اصفهان استعفای خود را تقدیم هیئت‌رئیسه تقدیم کردند در جلسه علنی روز یکشنبه هفته جاری مجلس نیز شرکت نکرده و با حضور در دفتر امام‌جمعه و استاندار اصفهان به بررسی مشکل پیش آمده پرداختند.

هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه روز گذشته خود تصمیم گرفت احمد امیرآبادی فراهانی یکی از اعضای این هیئت با نمایندگان استان اصفهان جلسه‌ای داشته و مشکلات آن‌ها را به این هیئت ارجاع دهد.

صبح امروز نیز نمایندگان مستعفی استان اصفهان در دفتر علی لاریجانی، رئیس مجلس، جلسه‌ای را با وی برگزار کردند و در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدند که اگر تا صبح فردا از سوی دولت پالس‌های مثبتی برای حل مشکل پیش آمده دریافت شود در جلسه علنی روز سه‌شنبه (امروز) مجلس حضور پیدا کنند و اگر این اتفاق رخ نداد، همچنان در جلسات علنی پارلمان شرکت نکنند.

** مطالبه نمایندگان استان اصفهان چیست؟

نمایندگان مستعفی استان اصفهان اعلام کردند تا حل مشکلات مربوط به آب استان اصفهان اعم از شرب، کشاورزی و صنعت به صورت متحد و منسجم و به دور از گرایشات سیاسی از تمام ظرفیت و اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات براساس قانون توزیع عادلانه آب و مصوبات شورای عالی آب استفاده خواهند کرد.

نمایندگان مستعفی این استان خواستار عملی شدن قول رئیس جمهور در وعده انتخاباتی در جمع مردم اصفهان برای نجات زاینده رود و تصمیمات مجامع قانونی استان شدند.

اما مهم‌ترین خواسته این نمایندگان مربوط به ردیف‌هایی در لایحه بودجه سال 1398 است؛ آن‌ها خواستار این هستند ردیف‌هایی از اعتبارات مرتبط با آب شرب که از سوی سازمان برنامه و بودجه کلا حذف شده است، دوباره در بودجه سال آینده گنجانده شود و ستاد احیاء زاینده رود تشکیل شود.

خواسته‌های نمایندگان مستعفی اصفهان

1-تشکیل ستاد احیاء زاینده‌رود

2-گنجاندن ردیف بودجه‌های مرتبط با آب شرب اصفهان در بودجه سال آینده

3-حل مشکل آب اعم از شرب، کشاورزی و صنعت در این استان

4-عمل به وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور برای نجات زاینده‌رود

5-حل مشکلات براساس قانون توزیع عادلانه آب و مصوبات شورای عالی آب

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان