- حضرت صادق علیه السّلام فرمودند:
حُرْمَةُ اَلدُّبُرِ أَعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ اَلْفَرْجِ وَ إِنَّ اَللَّهَ أَهْلَکَ أُمَّةً لِحُرْمَةِ اَلدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ أَحَداً لِحُرْمَةِ اَلْفَرْجِ.
«حرمت لواط از زنا بیشتر است، به درستی که خداوند قومی را برای عمل لواط هلاک فرمود (قوم لوط) ولی کسی را برای زنا هلاک نفرمود». [1]
- حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
مَنْ جَامَعَ غُلاَماً جَاءَ جُنُباً یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ لاَ یُنَقِّیهِ مَاءُ اَلدُّنْیَا وَ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ « جَهَنَّمَ وَ سٰاءَتْ مَصِیراً» ثُمَّ قَالَ إِنَّ اَلذَّکَرَ لَیَرْکَبُ اَلذَّکَرَ فَیَهْتَزُّ اَلْعَرْشُ لِذَلِکَ وَ إِنَّ اَلرَّجُلَ لَیُؤْتَى فِی حَقَبِهِ فَیَحْبِسُهُ اَللَّهُ عَلَى جِسْرِ جَهَنَّمَ حَتَّى یَفْرُغَ مِنْ حِسَابِ اَلْخَلاَئِقِ ثُمَّ یُؤْمَرُ بِهِ إِلَى جَهَنَّمَ فَیُعَذَّبُ بِطَبَقَاتِهَا طَبَقَةً طَبَقَةً حَتَّى یُرَدَّ إِلَى أَسْفَلِهَا وَ لاَ یَخْرُجُ مِنْهَا.
کسی که با پسری جمع شود روز قیامت جنب وارد محشر میشود و آب دنیا او را پاک نمیکند و خشم خدا بر او است و او را لعنت فرموده، دوزخ را برایش آماده میفرماید و بد جایگاهی است. سپس فرمود هرگاه کسی لواط کند، عرش خدا بلرزه درآید و خداوند او را لعنت و غضب فرموده و جهنم را برایش آماده میفرماید و ملوط (مفعول) را در کنار جهنم نگه میدارند تا خلایق از حساب فارغ شوند، پس او را در جهنم میاندازند و در طبقات دوزخ همیشه معذب خواهد بود. [2]
- امیر المؤمنین علیه السّلام فرمودند:
اَللِّوَاطُ مَا دُونَ اَلدُّبُرِ وَ اَلدُّبُرُ هُوَ اَلْکُفْرُ.
لواط (که از گناهان کبیره است و این عقوبتها را دارد) مادامی است که دخول در مخرج نشود، اما حکم دخول در دبر اگر آن را حلال بداند کفر است زیرا منکر ضروری دین گردیده و اگر آن را حلال نداند، در شدت و طول عذاب مانند کفر است. [3]
- حذیفه بن منصور گفت که از حضرت صادق علیه السّلام از لواط که از گناهان کبیره است پرسیدم، حضرت فرمودند:
مَا بَیْنَ اَلْفَخِذَیْنِ وَ سَأَلْتُهُ عَنِ اَلَّذِی یُوقِبُ فَقَالَ ذَاکَ اَلْکُفْرُ بِمَا أَنْزَلَ اَللَّهُ عَلَى نَبِیِّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ .
ما بین دوران است، پرسیدم از کسی که در دبر دخول مینماید فرمود که این عمل کفر و انکار آنچه خدا بر پیغمبرش فرستاده میباشد، یعنی انکار قرآن است. [4]
- حضرت صادق علیه السّلام فرمودند:
مَا مِنْ عَبْدٍ یَخْرُجُ مِنَ اَلدُّنْیَا یَسْتَحِلُّ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ إِلاَّ رَمَاهُ اَللَّهُ بِحَجَرٍ مِنْ تِلْکَ اَلْحِجَارَةِ تَکُونُ مَنِیَّتُهُ فِیهَا وَ لَکِنَّ اَلْخَلْقَ لاَ یَرَوْنَهُ.
نیست بندهای که عمل قوم لوط را حلال بداند (و در روایت دیگر کسی که بر لواط کردن اصرار داشته باشد) نمیمیرد مگر اینکه در آن ساعت خداوند بر او سنگی از همان سنگهای عذابی که بر قوم لوط بارید، میاندازد و مرگ وی در خوردن همان سنگ است و برای اینکه رسوا نشود، خداوند آن سنگ را از نظر خلق پوشیده است. [5]
- حضرت رضا علیه السّلام فرمودند:
وَ اِتَّقِ اَلزِّنَا وَ اَللِّوَاطَ وَ هُوَ أَشَدُّ مِنَ اَلزِّنَى وَ اَلزِّنَى أَشَدُّ مِنَ اَللِّوَاطِ وَ هُمَا یُورِثَانِ صَاحِبَهُمَا اِثْنَیْنِ وَ سَبْعِینَ دَاءً فِی اَلدُّنْیَا وَ فِی اَلْآخِرَةِ.
بترس و ترک کن زنا و لواط را و لواط بدتر از زنا است و این دو گناه موجب هفتاد و دو گونه درد در دنیا و آخرت برای صاحبش میشود. [6]
- رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند:
إِیَّاکُمْ وَ أَوْلاَدَ اَلْأَغْنِیَاءِ وَ اَلْمُلُوکِ اَلْمُرْدَ فَإِنَّ فِتْنَتَهُمْ أَشَدُّ مِنْ فِتْنَةِ اَلْعَذَارَى فِی خُدُورِهِنَّ.
فتنه جوان زیبای امرد از فتنه دختر باکره بیشتر است. [7]
- حضرت صادق علیه السّلام فرمودند:
مَنْ قَبَّلَ غُلاَماً مِنْ شَهْوَةٍ أَلْجَمَهُ اَللَّهُ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ بِلِجَامٍ مِنْ نَارٍ.
کسی که جوانی را از روی شهوت ببوسد خداوند او را در قیامت به لجامی از آتش لجام میفرماید. [8]
- از حضرت رضا علیه السّلام فرمودند:
وَ إِذَا قَبَّلَ اَلرَّجُلُ غُلاَماً بِشَهْوَةٍ لَعَنَتْهُ مَلاَئِکَةُ اَلسَّمَاءِ وَ مَلاَئِکَةُ اَلْأَرْضِ وَ مَلاَئِکَةُ اَلرَّحْمَةِ وَ مَلاَئِکَةُ اَلْغَضَبِ وَ أَعَدَّ لَهُ جَهَنَّمَ وَ سٰاءَتْ مَصِیراً
هرگاه مردی جوانی را از روی شهوت ببوسد ملائکههای آسمان و ملائکههای زمین و ملائکه رحمت و ملائکه غضب او را لعنت کنند و جهنم برایش آماده شود و مکان بدی جایگاهش میباشد. [9]
- پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند:
مَنْ قَبَّلَ غُلاَماً بِشَهْوَةٍ عَذَّبَهُ اَللَّهُ أَلْفَ عَامٍ فِی اَلنَّارِ .
کسی که جوانی را از روی شهوت ببوسد خداوند او را در آتش جهنم، هزار سال معذب میفرماید. [10]
- رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند:
«اَلصَّبِیُّ وَ اَلصَّبِیُّ وَ اَلصَّبِیُّ وَ اَلصَّبِیَّةُ وَ اَلصَّبِیَّةُ وَ اَلصَّبِیَّةُ یُفَرَّقُ بَیْنَهُمْ فِی اَلْمَضَاجِعِ لِعَشْرِ سِنِینَ » .
بستر فرزندان خود را از سن ده سالگی جدا سازید، یعنی دو برادر یا دو خواهر یا برادر و خواهر زیر یک لحاف از همان کوچکی نخوابند. [11]
- امیر المؤمنین علیه السّلام فرمودند:
لَوْ کَانَ یَنْبَغِی لِأَحَدٍ أَنْ یُرْجَمَ مَرَّتَیْنِ لَرُجِمَ اَللُّوطِیُّ.
اگر سزاوار بود که کسی دو بار سنگسار شود هر آینه لواط کننده این چنین سنگسار میشد. [12]
منابع
[1] . وسائل الشیعة ، ج 20 ، ص 329
[2] . الکافی ، ج 5 ، ص 544
[3] . وسائل الشیعة ، ج 20 ، ص 339
[4] . وسائل الشیعة ، ج 20 ، ص 340
[5] . مستدرک الوسائل ، ج 14 ، ص 343
[6] . مستدرک الوسائل ، ج 14 ، ص 342
[7] . وسائل الشیعة ، ج 20 ، ص 340
[8] . الفصول المهمة ، ج 2 ، ص 341
[9] . مستدرک الوسائل ، ج 14 ، ص 351
[10] . مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ، ج 14 ، ص 351
[11] . من لا یحضره الفقیه ، ج 3 ، ص 436
[12] . الکافی ، ج 7 ، ص 199