اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شیب سرازیری قیمت طلای سیاه تندتر شد/ سال سخت نفت در پیش است

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ شب گذشته آمارهای بسیار قابل توجهی از آمریکا منتشر شد که بازارهای جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داد. در این میان قیمت نفت نیز این اخبار متاثر شده و ریزش های عمیقی را برای امروز تجربه کرد. نفت برنت تا این لحظه با افت 1.44 درصدی (معادل 86 سنت) به رقم 58 دلار و 76 سنت بازگشته است. وست تگزاس هم معادل برنت عقب نشسته و کاهش 73 سنتی را تجربه کرده است.

نفت

با توجه به نمودارهای تکنیکال این دو شاخص به نظر می رسد برنت و وست تگزاس در کف حمایتی بسیار مهمی قرار دارند که در صورت از دست رفتن باید انتظار قیمت های پایین تری را داشته باشیم. همچنین بررسی های بیشتر نشان می دهد که در صورت عدم انتشار اخبار امیدوار کننده تا پایان روز جاری احتمال بازگشت قیمت نفت برنت به 56 دلار نیز وجود دارد.

از مهم ترین دلایل این ریزش ها گزارش نا امید کننده بانک مرکزی امریکا در خصوص کاهش 0.06 درصدی تولید ناخالص داخلی 0این کشور بود. این خبر سیگنال منفی به بازار کامودیتی ها به خصوص نفت ارسال کرد که به احتمال زیاد در سال آتی میلادی تقاضای آمریکا برای واردات مواد اولیه کاهش خواهد یافت.

از سویی دیگر همچنین فدرال رزور روز گذشته نرخ بهره آمریکا را بالا برد که این امر سبب ریزش قابل توجه شاخص داوجونز و سایر بازارهای سهام شد. علاوه بر دو عامل یاد شده، روسیه نیز از افزایش سطح ذخایر خود خبر داد. این موضوعات به صورت دسته جمعی شتاب ریزش قیمت نفت را سرعت داده و معامله گران از افزایش قیمت جهانی طلای سیاه ناامید کردند.

به تازگی سازمان انرژی امریکا جدول نرخ متوسط بهای نفت خام را منتشر کرده که در این جدول بهای متوسط سالیانه نفت برنت 61 دلار و وست تگزاس اینترمیدیت 54/19 دلار  برای سال آینده میلادی برآورد شده است.

نفت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان