پاکسازی هوای منزل با روش های ساده!

افراد به دلیل اینکه زمان زیادی را در منزل می گذرانند، باید آلودگی های هوای خانه را به خداقل برسانند. چون هوای پاک منزل یکی از لازمه های حفظ سلامتی بدن است. پاکسازی باکتری های هوای خانه کار سختی نخواهد بود.

هوا، موتور ریه های هر فردی است. تنفس مترادف با زندگی و سلامتی است. اما آلودگی، خلوص و پاکی را از هوا حذف می کند. هوا در همه جای منزل وجود دارد و در صورت آلودگی می تواند مشکلات جدی را برای سلامتی افراد ایجاد کند. سردرد مداوم، خارش گلو، سرفه مکرر و عطسه ممکن است نشانه های هشدار دهنده آلودگی هوای منزل باشند. اما خانه اولین جایی است که باید هوای آن از باکتری پاکسازی شود. در ادامه مطلب با روش های پاکسازی آلودگی هوای خانه آشنا خواهید شد.

 

پاکسازی آلودگی هوای منزل

 

1. از مواد آلوده کننده دوری کنید

اولین قدم برای پاکسازی هوای خانه، کم کردن استفاده از مواد آلوده کننده است. مهم است بدانیم چه چیزهایی باید در داخل خانه نگه داشته شوند. موادی هستند که احتمالا تمام وقت از آن ها استفاده می کنید که به هوای محیط خانه آسیب می رسانند. به عنوان مثال خوشبو کننده هوا و شمع های معطر مواد شیمیایی مضر هستند که دی اکسید کربن متصاعد می کنند. پس از استفاده طولانی مدت، آنها حتی می توانند لایه اوزون را نیز تحت تاثیر قرار دهند. علاوه بر این مبل ها، سفره ها، فرش ها و حتی حیوانات خاص نیز حاوی ذرات و سایر آلودگی ها هستند. محصولات تمیزکننده نیز می تواند برای ریه های شما خطرناک باشد. بنابراین تا حد امکان از آن ها دوری کرده و حتما از ماسک های دارای فیلتر استفاده نمایید.

 

2. از گیاهان طبیعی برای تولید اکسیژن استفاده کنید

برخی از گیاهان وجود دارند که خواص آنها می تواند به حذف آلاینده ها کمک کند. در میان آنها چند نوع معروف وجود دارد:

 بامبو : برای حذف آمونیاک و زایلن است. این عناصر مضر در تولید کود و محصولات تمیزکننده استفاده می شود.

گل داوودی: این گل بسیار زیبا را می توان هم برای طراحی منزل و هم برای حذف سمومی مانند فرمالدئید، زایلن، بنزن و آمونیاک استفاده کرد.

گل سانسوریا: این گل برای حذف ذرات بنزن، تری کلرو اتیلن و زایلن بسیار مفید است. این ترکیبات در پاک کننده های رنگ و برخی رنگ ها استفاده می شود.

 

پاکسازی هوای خانه

 

3. از ظهور رطوبت و کپک جلوگیری کنید

تغییرات دما و استفاده از گرمایش و تهویه مطبوع فاکتورهایی است که منجر به ایجاد رطوبت می شود. اگر شما در یک منطقه با تغییرات آب و هوایی زندگی می کنید ممکن است لازم باشد دستگاه های نم گیر را نصب کنید که باعث حذف رطوبت اضافی خواهد شد. کپک ها نیز تمایل به رشد در محیط های تاریک و مرطوب مانند حمام و زیرزمین دارندیک روش خوب برای جلوگیری از ظهور کپک این است که دیوارها و کف حمام و محیط های مربوط را با آب زیاد و صابون مایع طبیعی تمیز کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان