رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

خیرین به هر یتیم ماهانه ۲۲۰ هزار تومان کمک می‌کنند

خبرگزاری فارس: پرویز فتاح عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش مراجعات مردمی به کمیته امداد اظهار کرد: تعداد مراجعات مردمی به این نهاد طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، در سال جاری 620 هزار خانوار به تعداد مددجویان کمیته امداد اضافه کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد یک صندوق قرض الحسنه را تاسیس کرد و در چند ماه اخیر حدود 100 هزار وام قرض الحسنه تا حد پنج میلیون تومان به مددجویان خود داده، همچنین میزان کمک‌های این نهاد برای خرید جهیزیه و درمان طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد افزود: ظرف 9 ماه حدود دو هزار و 500 مسکن برای مددجویان این نهاد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساختیم، بدون این که ریالی از مددجویان بگیریم.

فتاح با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد اظهار کرد: 32 هزار نفر از مددجویان این نهاد را به سفر اربعین اعزام کردیم، 120 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در سال گذشته به سفر‌های زیارتی قم و مشهد رفتند.

وی ادامه داد: با وجود این که تصور داشتیم که میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال جاری کاهش پیدا کند، اما افزایش 35 درصدی در سال جاری را در میزان این کمک‌ها شاهد بودیم، هر یتیم مددجوی کمیته امداد حدود پنج حامی دارد و 220 هزار تومان میانگین کمک‌های حامیان به هر یتیم در هر ماه است.

رئیس کمیته امداد افزود: دولت در سال جاری به صورت منظم بودجه این نهاد را داد و به دنبال افزایش بودجه کمیته امداد در سال آینده هستیم، کمیته امداد شناسایی افراد نیازمند غیرمددجو این نهاد را در دستور کار دارد.

فتاح اشتغال مددجویان را برنامه کمیته امداد دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مددجویان با خودکفایی به کسب درآمد برسند تا بیشتر به وضعیت درمان و آموزش مددجویان برسیم.

وی ادامه داد: کمک‌های کمیته امداد به مددجویان در استان‌های مختلف تفاوتی ندارد و شهروندان اهل سنت طی سال‌های اخیر زکات خود را به این نهاد دادند، همچنین شاهد هستیم که شیعیان حامی ایتام اهل سنت در کشور شدند.

رئیس کمیته امداد افزود: این نهاد مراقب است که صدقات مردم در محل خود هزینه شود، کمیته امداد ابتدا مستمری مددجویان خود را پرداخت می‌کند و سپس حقوق کارمندان خود را می‌دهد، کمیته امداد 22 هزار کارمند دارد و به دنبال این هستیم که بیشتر از ظرفیت مردم در کمیته امداد استفاده کنیم و با خیریه‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

فتاح نسبت ازدواج را در بین مددجویان کمیته امداد بالا دانست و تصریح کرد: نسبت طلاق هم در بین این مددجویان کمتر از اقشار دیگر است، مددجویان کمیته امداد خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمک مراجع عظام تقلید به کمیته امداد موجب افتخار این نهاد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان