تأکید فنلاند بر حمایت کامل از برجام

خبرگزاری تسنیم: سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای دیدارهای دوجانبه با مقامات فنلاندی در هلسینکی به سر می‌برد، امروز سه‌شنبه با ماتی آنتونن قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند، آنه سیپی راینن معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه و پرتی سالولاینن معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فنلاند دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها در خصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر به‌عمل آمد.

مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام داشتند دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاری‌ها با ایران است و شرکت‌های فنلاندی کماکان علاقمند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری‌های خود در ایران می‌باشند، ولی در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپائی هستند. به‌علاوه دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکتهای کوچک و متوسط فراهم سازد.

عباس عراقچی نیز در این ملاقات‌ها با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری‌ها و مبادلات با کشورها از جمله فنلاند، اظهار داشت: سرنوشت برجام که یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی می‌باشد در نتیجه خروج دولت آمریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده است. دولت آمریکا با این اقدام نه تنها برجام بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش‌های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می‌نماید. وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت‌های سیاسی اتحادیه اروپا، اعلام داشت: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است ولی کافی نیست. کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارند. وی افزود سیاست تحریم سیاستی شکست خورده است. ایران سالها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته است. زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود.

وی در ادامه ضمن استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورمان، اظهار امیدواری کرد در راستای دستیابی به سازوکارها و راه‌حل‌های مناسب برای حضور و فعالیت شرکت‌های فنلاندی مخصوصا شرکت‌های متوسط و کوچک در ایران تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان