در دیدار با هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا

عمار حکیم: با تحریم ملت‌ها مخالفیم

خبرگزاری ایسنا: هیأتی از پارلمان اروپا به ریاست دیوید مک‌آلیستر، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و جمعی از رهبران این ائتلاف دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و نیز روابط دوجانبه این کشور با اتحادیه اروپا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سید عمار حکیم تأکید کرد که امروز عراق الگویی را در گردش مسالمت آمیز قدرت، تبادل مسئولیت‌ها، نهادینه‌سازی دموکراسی و مرجع شمردن رأی و انتخاب ملت، ارائه داده است.

وی همچنین بر لزوم تکمیل کابینه برای اجرای برنامه‌های دولت تأکید کرد.

رهبر ائتلاف اصلاح و سازندگی ضمن تأکید بر ضرورت دورسازی عراق از کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: مصلحت عراق در این است که از محوربندی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دور بماند.

حکیم افزود: عراق با توجه به تنوع، تاریخ، جایگاه و موقعیت خود می‌تواند به عنوان پلی ارتباطی، و نه میدانی برای درگیری‌ها، عمل کند.

وی ضمن ابراز مخالفت مجدد خود با سیاست تحریم اقتصادی ملت‌ها، خواستار پایبندی به اصل گفتگو و حل و فصل مشکلات در سایه میانه‌روی و راهکار‌های سیاسی شد.

سید عمار حکیم در پایان درباره مرحله پساداعش از جامعه جهانی خواست به اهمیت راهکار‌های اقتصادی، امنیتی و توسعه‌ای برای نابودسازی کامل تفکر داعشی، توجه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان