کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» در پی نامگذاری سال 96 به عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مدت های مدیدی است که ما شاهد حضور مدیرانی در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری کشور هستیم که در پی هم می آیند و می روند اما باوری به اصل اساسی انقلاب اسلامی ندارند و هیچ کاری برای توجه به ارزش ها، شعارها، آرمان ها و مفاهیم انقلابی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری انجام نمی دهند و رفتارشان در این زمینه کاملاً شبیه به یکدیگر است.
وی ادامه داد: بنده معتقدم تا زمانی که ما شاهد حضور مدیران متعهدی نباشیم که انقلاب اسلامی را به درستی بشناسند و نسبت به تبیین مفاهیم و آرمان های آن دغدغه مند باشند نمی توانیم معانی و مفاهیم ارزشمند و غنی شعارهایی همچون اقتصاد مقاومتی را از طریق تولید آثار فرهنگی و هنری در جامعه ترویج دهیم.
اسلاملو خاطرنشان کرد: آقایان مدیر سینمایی اگر به اصل اساسی نظام و انقلاب اسلامی پایبند هستند باید دستور دهند تا بر اساس شعار سال و فرامین و دغدغه های مقام معظم رهبری فیلم های زیادی ساخته شود؛ مدیران سینمایی زمانی می توانند نزدیکی خویش را با انقلاب اسلامی ثابت کنند که در این راستا حرکت نمایند و دغدغه ای به جز نهادینه کردن مفاهیم مهم و ارزشی نداشته باشند.
این فارغ التحصیل فیلم و تلویزیون از کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا سپس با تأکید بر اینکه مدیران فرهنگی و سینمایی کشور در حال حاضر انقلاب اسلامی را باور ندارد تصریح کرد: اگر این مدیران انقلاب اسلامی را باور داشتند ما شاهد تولید انبوه فیلم هایی نبودیم که نافی مفاهیم ارزشی انقلابی هستند؛ سینمای کشور باید محفلی برای تبیین مفاهیم انقلابی و اسلامی باشد و جوهره تمامی آثار فرهنگی و هنری ما باید مبتنی بر ارزش های انقلابی باشد اما بنده معتقدم مدیرانی که اکنون در سینمای کشور فعالیت می کنند از آنجا که قبلاً امتحان خود را پس داده اند هیچ دغدغه ای در این زمینه ها ندارند و قطعاً از آن ها شاهد اتفاق مثبتی برای تبلیغ و ترویج این نوع مفاهیم نخواهیم بود.
کارگردان فیلم سینمایی «باغ سید» تأکید کرد: ما باید با تولید آثار فرهنگی و هنری ارزشمند تمام توان و تلاش خود را به کار بگیریم تا جوانان جامعه آستین های همت شان را بالا بزنند و سعی بر آن داشته باشند تا با اتکا به خود و رسیدن به خودباوری ولو با دست های خالی کشور را بسازند و آن را آباد کنند.
وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به کارکردهای سینما در تمامی طول تاریخ یادآور شد: اگر نیم نگاهی به سینمای کشورهایی مانند روسیه و لهستان داشته باشیم به خوبی متوجه می شویم که در دوران پس از جنگ جهانی چطور از سینما برای آبادانی کشورهای شان استفاده کردند؛ سینمای لهستان در یک دوره ای تمام توان خود را به کار گرفته بود تا مردم را تشویق به خانه سازی کند و حتی در بعضی از فیلم های سینمایی اش میان افراد مسابقه می گذاشت که مثلاً چه کسی زودتر می تواند یک دیوار را بچیند و آن را بالا ببرد و به همین علت است که این کشورها خیلی زود توانستند پیشرفت کنند.
اسلاملو افزود: سینما باید اهداف انقلاب و جامعه اش را در نظر بگیرد و بدون تقلید از سایر کشورها تنها برای اعتلای فرهنگ غنی کشور خود گام بردارد اما متأسفانه ما امروزه تنها شاهد تقلید مدیران سینمایی و سینماگران از فیلم ها و جشن ها و جشنواره های غربی هستیم و به مشکلات و فرهنگ خودمان بسیار بی توجهیم!