تحویل ۶هزار میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌ها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدحسینی با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال 98، گفت: براساس لایحه دولت، سهم صندوق توسعه ملی 34درصد و  سهم شرکت ملی نفت ایران 84.5درصد لحاظ شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: سقف منابع حاصل از ارزش صادرات (نفت خام - میعانات گازی و خالص صادرات گاز) ردیف 210101 مبلغ 163 هزار میلیارد تومان و ردیف 210109 موضوع 3٪ درصد مناطق نفت خیز و گاز خیز به مبلغ 5.800 میلیارد تومان جمعا به مبلغ 169.800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس دهم شواری اسلامی گفت:تسریع در عملیات گازرسانی به روستاها و اتمام طرح و پروژه های نیمه تمام با اولویت شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان از محل 14.5٪ درصد شرکت ملی گاز ایران تا سقف 1500 میلیارد تومان می شود.

تخصیص 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان

وی تاکید کرد: موضوع تحویل 6 هزار میلیارد تومان قیر تحویلی به شهرداری ها، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن از محل منابع دریافتی خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی ها و پالایشگاهها توسط وزارت نفت لحاظ شده است.

حسینی  با اشاره به موضوع واگذاری سهام در لایحه بودجه سال 98 عنوان کرد: سهم بیمه البرز تا سقف 7.520 میلیارد تومان بابت افزایش سرمایه شرکت سهامی بیمه ایران واگذار می شود.

اعتبار 30 میلیارد دلار فاینانس برای بخش خصوصی

این نماینده مجلس بیان داشت: در تبصره 3 لایحه بودجه سال 98  اجازه داده شده است که 30 میلیارد دلار فاینانس خارجی برای طرح های بخشهای خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای دانش بنیان اختصاص یابد.

وی توضیح داد: این مبلغ با سپردن تضمین لازم به بانک های عامل اجازه استفاده 2 میلیارد دلار برای شهرداری ها جهت بهره برداری از خطوط مترو و طرح های کاهش آلودگی قابل استفاده است.

گراف لایحه بودجه 98

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: اجازه پرداخت به بانک های عامل برای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و طرح های بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و مخازن نفت و مناطق محروم - حمل و نقل - به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی داده می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان