ماهان شبکه ایرانیان

سخنان سردار سلامی در مراسم تجلیل از ۱۰ فرمانده و راوی دفاع مقدس

مراسم تجلیل از راویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سخنان سردار سلامی در مراسم تجلیل از 10 فرمانده و راوی دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از راویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس در سالن همایش‌های خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد و در جریان این مراسم، از چهره‌های پیشکسوت این عرصه تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در سخنانی بیان کرد: بدون دفاع مقدس نمی‌توانستیم در برابر آمریکای امروز دوام بیاوریم، به همین دلیل امروز نیازمند بازیابی دوران باشکوه دفاع مقدس هستیم تا با تکیه بر آن، زندگی امروز و فردای خود را بسازیم، بنابراین نهضت خاطره‌گویی صرفا بیان واقعیاتی نیست که متعلق به آن زمان است انتقال روح، تفکر واندیشه وفرهنگ از زمانی است که این اندیشه، روح وفرهنگ  روی زمین تجسم یافته است به زمان حال ونسل های بعد  که مدام در حال تکامل است.

وی در ادامه افزود: نظریه‌های ما تازمانی که به مصادیقی بر روی زمین تبدیل نشوند باور پذیر نمی‌شوند، اینکه می‌توان بر قدرت‌های بزرگ به اذن خدا پیروز شد، نیازمند شاهد مثال هایی در میدان است، قصه ها را باید تکرار کرد و سرود، بیان کرد تا در ذهن نسل‌های جدید که آن رویداد را ندیده‌اند به باور واندیشه و اعتماد بنفس تبدیل شود، چون جنگ ما تمام نشده وتمام شدنی هم نیست چون نبرد میان حق وباطل است.

سردار حسین سلامی در ادامه سبک «مدیریتی جهادی» را  یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس دانستند که باید به نسل جدید منتقل شود تا جوانان امروز که بیرق داران جامعه امروز هستند بتوانند با تکیه بر آن سبک مدیریت قله های جدید را فتح کنند.

این سردار سپاه ادامه داد: ما نیازمند آن هستیم که الگوها وباورها و حقایق شیرین را از درون آن زمان به زمان حال و آینده منتقل کنیم تا دفاع مقدس، منبع دائمی مقاومت ما شود چرا که این ظرفیت در دفاع مقدس وجود دارد. آیا می‌توان با این همه شهید از مقاومت در مقابل دشمن دست کشید؟ آیا می توان از آن الگوی پیروزمند فاصله گرفت؟ ممکن نیست. بنابراین ما نیازمند بازیابی همواره معارف این دوران باشکوه هستیم تا بر تکیه بر آن، زندگی امروز وفردایمان را بسازیم واینگونه خواهیم فهمید که می توان بر قدرت‌های بزرگ پیروز شد. 

سردار سلامی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس فقط نظامی‌ها سهیم نبودند، بیان کرد: مردم در زمان جنگ تحمیلی، جنگ را بخشی از زندگی خود تلقی کردند؛ البته این‌گونه زندگی کردن مردم کشورمان منحصر به فرد است؛ لذا با اتکا به این سرمایه می‌توان در مقابل مشکلات ایستاد و پیروز هم شد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز ایران در عرصه نبرد با سلطه‌گران پیروز است. زیرا مقاومت برای او یک انتخاب آزادانه و منطبق با آرمان و عقیده یک ملت است؛ زندگی در یک محاصره جهانی و مقاوت یک ملت در برابر این همه هجوم کار ساده‌ای نیست؛ زیرا چنانچه امروز به اروپا و مردم فرانسه نگاه کنید، می‌بینید که آن‌ها در برابر کوچکترین فشار اقتصادی بی‌تاب می‌شوند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه انتقال جهاد از دوره‌ای به دوره دیگر، خود یک جهاد است، گفت: هرجا با دشمن جنگیده‌ایم بزرگ شده‌ایم و امروز هم نیازمند همین مدل در جنگ اقتصادی هستیم؛ لذا این جنگ نشان داد که وقتی ولی فقیه با اتکا به قدرت وحی، ملتی را آماده می‌کند، آن ملت پیروز است و این یک سنت الهی است

به گزارش ایسنا در بخشی از این مراسم  سردار «علی فضلی» فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع)، سردار «نبی رودکی» مسئول پژوهشگاه دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «مرتضی قربانی» مشاور عالی فرمانده کل سپاه، امیر «سید حسام هاشمی» جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، امیر «امیر کوچکی» فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، سردار «احمد غلامپور» عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، سردار «اسماعیل کوثری» جانشین قرارگاه ثارالله سپاه، سردار «فتح‌الله جعفری» مسئول موسسه شهید باقری و پایه‌گذار یگان زرهی سپاه، سردار «بهرام حسینی مطلق» فرمانده دانشگاه فرماندهی و مدیریت سپاه، 10 نفری بودند که لوح‌های تقدیر خود را از دستان سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور نظامی فرمانده کل قوا، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه و سردار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم تجلیل شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان