رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد

عضویت ۷۰۰ هزار ایثارگر در سامانه خدمات الکترونیکی ایثار

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی، در نشست شورای معاونان بنیاد شهید با اشاره به برنامه‌های بنیاد در تسهیل خدمات رسانی به ایثارگران گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توسعه خدمات الکترونیک با هدف کاهش مراجعات حضوری، سهولت دسترسی به خدمات با توجه به شرایط جسمی ایثارگران و کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب این عزیزان در سال‌های اخیر در دستور کار بنیاد بوده است.
نماینده، ولی فقیه در بنیاد با اشاره به موفقیت‌های بنیاد در ارائه خدمات الکترونیک در 5 سال گذشته گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور، بنیاد در ارائه خدمات الکترونیکی رتبه سوم بین دستگاه‌ها را کسب کرده است و با زیرساخت‌های ایجاد شده بنیاد آماده همکاری با سازمان‌های خدمات دهنده مرتبط با ایثارگران است تا این سازمان‌ها به سامانه‌های بنیاد متصل شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: هم‌اکنون از 70 دستگاه اجرایی که به نوعی خدماتی به ایثارگران ارائه می‌دهند حدود 30 دستگاه به سامانه‌های بنیاد متصل شده‌اند و بدین ترتیب بسیاری از مکاتبات برای دریافت معرفی‌نامه یا ارائه اطلاعات هویتی و سوابق خدمات حذف شده است و این دستگاه‌ها به صورت آنلاین اطلاعات مورد نیاز تأیید شده را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال جامعه ایثارگری از خدمات الکترونیک گفت: از 900 هزار نفر ایثارگر مورد نظر واجد شرایط 700 هزار نفر به عضویت سامانه خدمات الکترونیکی ایثار درآمده‌اند و البته باید تلاش کنیم تا همه ایثارگران عضو این سامانه شوند.

شهیدی با بیان اینکه 107 نوع خدمات در بنیاد توسط سازمان اداری استخدامی کشور تعریف شده است ادامه داد: تاکنون 14 نوع خدمت از این خدمات به صورت الکترونیک در سامانه خدمات الکترونیک ایثار ارائه می‌شود و در نظر داریم تا پایان سال 30 درصد دیگر از خدمات تعریف شده را الکترونیکی ارائه دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همزمان با توسعه خدمات در قالب برنامه دولت الکترونیک با توجه به امکان بهره‌برداری از تلفن همراه برای دریافت خدمات الکترونیک برنامه‌ریزی برای استفاده از اپلیکیشن دولت همراه صورت گرفته و نرم‌افزار موبایل همراه ایثار به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و خدماتی مانند دریافت فیش حقوقی، آدرس مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی و مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی در آن ارائه می‌شود و تاکنون حدود 10 هزار نفر این نرم‌افزار را نصب کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور در پایان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در بنیاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های آینده تعداد زیادی از کارکنان بنیاد بازنشسته می‌شوند توسعه خدمات الکترونیک یکی از راه‌های مناسب برای چابک سازی بنیاد است و البته توجه به آموزش مدیران و کارشناسان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک ضرورت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان