رضایتمندی مشتریان مهمترین دغدغه هر تشکل اقتصادی مشتری محوری است. در واقع بقا و زوال بیشتر شرکت ها خصوصا شرکت هایی که بدون واسطه با مشتری مصرف کننده در تماس هستند، به کسب بالاترین رضایتمندی مشتریان وابسته است.
این ارزیابی شامل مواردی چون نحوه ثبت نام ، برخورد پرسنل نمایندگی و توضیحات و نحوه اطلاعات محصول ، چگونگی تحویل و توضیحات لازم و همچنین انجام PDI و بازرسی های لازم قبل از تحویل خودرو و کلیه خدمات مرتبط با فروش و خدمات مرتبط با فروش خودرو است، طبق ارزیابی فصل تابستان امسال شرکت مدیران خودرو بیشترین درجه رضایت مشتریان در امر فروش را از آن خود نموده و پس از آن شرکتهای کارمانیا و کرمان موتور در رتبه های بعدی قرار دارند، شایان ذکر است که شاخص متوسط امتیاز در این صنعت 657 است و شرکت مدیران خودرو با کسب 709 امتیاز در صدر قرار دارد. شرکت مدیران خودرو در سالهای اخیر سرمایه گذاری خوبی را به لحاظ آموزش فروش، پرزنت محصول، مشتری مداری و کلیه خدمات فروش برای کلیه پرسنل خود انجام داده است.
بازار خودرو و هر کالای دیگر در عصر حاضر به سمت رقابت سخت و پیچیده تر میرود و قطعا کسی موفق خواهد بود که رضایت بیشتری را کسب نماید و این رضایت از طریق مشتری حاصل میگردد، کیفیت و نکات لازم برای یک محصول در کنار خدمات مناسب فروش و پس از فروش دست به دست هم میدهند تا رضایت از یک برند حاصل گردد.
از اینرو در کشور ما نیز با توجه به اهمیت این قضیه برای جامعه مصرف خودرو، سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ISQI همواره به صورت فصلی به بررسی میزان رضایت مشتریان برندهای گوناگون از پروسه فروش خودرو و خدمات فروش می پردازد.