پیمان سنندجی در گفتوگو با ایسنا، درباره حرکت خودروها در خط ویژه گفت: خط ویژه بر اساس شاخصهای ترافیکی و برای کم کردن ترافیک مسافرانی که مایل هستند از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس استفاده کنند، در سطح شهر تهران ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد خودرو یا موتور سیکلتی وارد خط ویژه شود، دیگر چه تفاوتی میان خطوط عادی و خط ویژه وجود دارد، گفت: متاسفانه ورود موتورسیکت ها و خودروهای شخصی به خط ویژه به شدت بر روی کاهش سرعت اتوبوس ها تاثیر می گذارد و این مسئله باعث افزایش زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه شده و در نتیجه شاهد ترافیک مسافران در داخل ایستگاهها هستیم.
سنندجی با بیان اینکه خطوطی همچون ابتدای میرداماد تا سر نیایش، از ابتدای صدر تا سید خندان و همچنین خط ویژه اتوبان امام علی مکان مورد علاقه خودروها و موتورسیکلت ها برای ورود به خط ویژه است، گفت: متأسفانه حجم زیادی از پیام های شکایات رانندگان اتوبوس مربوط به وارد شدن خودروهای شخصی به داخل خط ویژه است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در جلسات مختلف با پلیس بارها عنوان کردهایم که ورود خودروها به خطوط ویژه مشکلزا شده است، اظهار کرد: علاوه براینکه گلایه خود را مکتوب اعلام کردهایم؛ اما باید بگویم که نماینده پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک حضور دارد و به صورت آنلاین تصویری متوجه میشود که ورود خودروهای شخصی سبب چه مشکلاتی در سیستم اتوبوسرانی میشود.