واکنش بهمنی به پیشنهاد یارانه ۹۰۰هزارتومانی احمدی‌نژاد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد که سه سالی است ردای نمایندگی به تن کرده است در آستانه ارائه بودجه به مجلس درباره یارانه‌ها و پیشنهاد یارانه 900هزار تومانی احمدی‌نژاد به خبرآنلاین گفت: در بحث یارانه‌ها منتظر پیشنهاد دولت هستیم. از آنجایی که دولت باتوجه به منابع خود تصمیم می‌گیرد ممکن است ما بگوییم باید با توجه به افزایش تورم، یارانه‌ها نیز  رشد پیدا کند اما نکته این است که باید ببینیم آیا دولت منابعی دارد که به این موضوع تخصیص دهد و بر اساس آن این افزایش صورت بگیرد. طبیعی است چنانچه منابعی وجود نداشته باشد ما هم نمی‌توانیم افزایشی برای آن در نظر بگیریم. به عبارت دیگر مجلس نمی تواند افزایش یارانه‌ها را بدون درنظر گرفتن منابع دولت تصویب کند چون همه مصوباتی که بار مالی دارند باید دولت آنها را بپذیرد وگرنه تصویب آنها مغایر ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس می شود.

بهمنی در پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد پیشنهاد یارانه 900 هزار تومان را داده است گفت: اصلا اینها را رها کنید. آنچه مهم است و تنها کسی که می‌تواند در این رابطه تصمیم‌گیری کند دولت است.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اساسا چنین پیشنهادی امکان اجرایی شدن دارد یا خیر گفت: من فقط می‌گویم آنچه در این میان قابلیت اجرایی دارد پیشنهاداتی است که از سوی دولت مطرح می‌شود لذا درباره اظهاراتی که غیر از دولت مطرح می‌شود نمی‌توان نظر داد.

نماینده مردم ساوجبلاغ ادامه داد: بوجه و بودجه ریزی اصولا بر پایه درآمدها و هزینه‌هاست که باید در تطابق با هم باشد اگر ببینند از پس هزینه چیزی بر نمی‌آیند مسلم است که نمی‌تواند آن را اجرایی کند پس این نشدنی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان