ماهان شبکه ایرانیان

ترابی و قلی‌زاده‌هایی در راه خواهند بود؟

دایی بدون دوقلوهای افسانه ای در آسیا

با رفتن مهدی ترابی از سایپا حالا علی دایی ماموریت دشواری همراه تیمش در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

به گزارش" ورزش سه" علی دایی سرمربی سایپا سال گذشته یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر را در اختیار داشت. علی قلی زاده و مهدی ترابی دو وینگر ویرانگر این تیم در رقابت های لیگ هفدهم بودند و هردو ملی پوش هم شدند. دایی با اتکا به قدرت همین خط حمله و البته تیم منسجم و تاکتیک پذیری که داشت توانست سهمیه آسیا را بگیرد اما جبر همیشگی فوتبال این بار هم باعث شد تا باشگاه های بزرگتر با پول و جذابیت بیشتر هر دو بازیکن سایپا را بگیرند. قلی زاده به شارلروا و ترابی به پرسپولیس پیوست تا دایی رسما دوقلوهای افسانه ای اش را از دست بدهد.


دوقلوهای افسانه ای


مهدی ترابی و علی قلی زاده هر دو اهل کرج هستند و هر دو از کودکی در سایپا بازی می کردند. این دو اما در تیم علی دایی بود که نقش دوقلوهای افسانه ای را پیدا کردند چرا که با تکنیک ، سرعت و قدرت ویرانگرشان تمامی مدافعان و دروازه بان های لیگ را تحت فشار قرار داده و آزار دادند.


به جرات می توان گفت که طی سال های اخیر هیچ مربی ایرانی به اندازه علی دایی بازیکن سطح بالا رو نکرده است هرچند دوقلوها به خصوص ترابی کمی قبل از دایی به فوتبال ایران معرفی شده بود. او اما همیشه این جسارت و توان را داشته تا بازیکنانی مثل کریم انصاریفرد، امید عالیشاه، مهدی طارمی، علی قلی زاده و برخی دیگر از ستاره های حال حاضر فوتبال ایران را به گونه ای بازی بدهد که تبدیل به بازیکنان مهمی شوند. دایی اما این بار در سایپا کار سختی دارد. او تیمی را که با دوقلوهای افسانه ای به آسیا رسانده باید بدون آن ها به این رقابت ها ببرد.


ماموریت دشوار


علی دایی یکی از دشوارترین ماموریت ها را این فصل با سایپا به عهده گرفته است. او با این تیم ابتدا باید با پنجاب هند بازی کرده و در صورت موفقیت به مصاف الریان قطر برود تا در صورت پیروزی بتواند به سه تیم دیگر گروه دوم مسابقات یعنی الوحده امارات، الاتحاد عربستان و لوکوموتیو تاشکند اضافه شود. آیا دایی می تواند از پس این ماموریت دشوار بربیاید.


شاید گذر زمان و بمباران تصاویر و اخبار کمی روی حافظه ما تاثیرگذاشته باشد اما واقعیت این است که اگر بخواهیم شمایلی از علی دایی به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ ایران متصور شویم ، تصویری از او با سربانداژ شده و محصور در میان بازیکنان حریف دارد کار را تمام می کند. او همیشه در سخت ترین شرایط مهمترین کارها را انجام داده است و ماموریت 2019 اش می تواند یکی از سخت ترین آن ها باشد.


حالا با رفتن ترابی اما شرایط سخت تر هم به نظر می رسد. مبارزه با تیم های ثروتمند آسیایی بدون دوقلوهای افسانه ای که نقش کلیدی در موفقیت تیم در رسیدن به آسیا داشتند کار سختی است آن هم در حالی که در بازار نقل و انتقالات زمستانی بازیکنی که بتواند جایگزین ترابی و قلی زاده برای سایپا شود دیده نمی شود.


از طرفی دایی اگر نتواند نیازش به خصوص در جای ترابی و قلی زاده را با بازیکن ایرانی با کیفیت پرکند مجبور است که به سوی بازار بین المللی برود. تجربه نشان داده که دایی اصولا نه به خرید بازیکن خارجی علاقه دارد و نه تا به حال انتخاب هایش مثل کشف های ایرانی اش قابل توجه بوده اند. او البته در همین فصل از علی دشتی یک وینگر باکیفیت ساخته اما جای خالی ترابی را چگونه می خواهد پر کند؟ او در همین سایپا با جوانانی مثل آرش رضاوند، رضا اسدی، محمداکبرمنادی، آرمان رمضانی توانسته تیم خوبی بسازد اما آیا می تواند یک ترابی یا یک انصاریفرد یا طارمی جدید برای آسیا رو کند. همه چشم انتظار یک گل دیگر از شهریار این بار برای رسیدن به لیگ قهرمانان هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان