رئیس کل دادگستری استان یزد:

سومین جلسه شورای پیشگیری از وقع جرم استان یزد برگزار شد/ ضرروت آموزش برای ارتقاء فرهنگ رانندگی

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی باید نسبت به ارتقاء فرهنگ رانندگی اهتمام داشته باشند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با موضوع تصادفات،  بر ارتقاء فرهنگ رانندگی و اهتمام رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی به این موضوع تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: صدا و سیما، رسانه‌ها و سایر نهاد‌های آموزشی و فرهنگی باید هنرمندانه و ظریف و تأثیر گذار در جهت ارتقاء فرهنگ صحیح رانندگی گام بردارند.

وی اختصاص 2 درصد از درآمد بیمه‌ها به برنامه‌های آموزشی، تبلیغی و پیشگیرانه را خواستار شد و بیان داشت: بر اساس قانون، بیمه‌ها موظف هستند که 2 درصد از درامد خود را در مسیر اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش و پیشگیری در موضع تصادفات و ارتقاء فرهنگ صحیح رانندگی هزینه نمایند که این مسئله ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهره گرفت.

این مقام قضایی بر نظارت الکترونیک در سطح شهر و جاده‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: نظارت فیزیکی امکان پذیر نیست و باید با تأمین تجهیزات و تأمین زیر ساخت‌های مناسب نسبت به نظارت الکترونیک اقدام کرد.

وی با یادآوری نقد برخی از افراد نسبت به نظارت الکترونیک در شهر، بیان داشت: نظارت الکترونیک با هدف کنترل برخی از افراد خطاکار و تسهیل شناسایی مجرمین و تأمین امنیت شهروندان است؛ کسانی که می‌خواهند در این خصوص اظهار نظر کنند به امنیت عمومی مردم هم توجه کنند و نگاهی هم به کشور‌های توسعه یافته داشته باشند و اذهان مردم را منحرف نکنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه حمل و نقل عمومی تأکید کرد و گفت: باید زیر ساخت حمل و نقل ارزان، سریع و راحت با وسائل نقلیه عمومی در سطح شهر فراهم گردد تا مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترغیب گردند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقاء کیفیت خدمات در این زمینه، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی و همچنین کاهش حوادث رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

حبیبی تجهیز پل‌های عابر پیاده با استفاده و جلب مشارکت بخش خصوصی را به عنوان یک راهکار ذکر کرد و افزود: علت بسیاری از تصادفات شهری، عدم وجود پل‌های مکانیزه و دسترسی آسان مردم به این پل هاست که می‌توان با کمک بخش خصوصی نسبت به احداث و تجهیز پل‌های عابر پیاده در مکان‌های پر تردد و حادثه ساز اقدام کرد.

وی ارسال به موقع قبوض تخلفات رانندگی و پیامک آن به شخص متخلف را نیز از جمله راهکار‌های تأثیر گذار دانست و بیان داشت: اگر فرد متخلف به موقع و سریع پس از تخلف از صدور قبض جریمه آگاه شود بدون تردید در پیشگیری از تخلفات آتی این فرد تأثیر به سزایی دارد.

شایان ذکر است نشست شورای پیشگیری از قوع جرم استان یزد با حضور مسئولان قضایی، اجرایی، اطلاعاتی و انتظامی تشکیل و راجع به تخلفات رانندگی و راه کاره‌های کاهش تصادفات در استان بحث و تبادل نظر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان