با این ۷ خزنده مینیاتوری آشنا شوید

مثلا به این آفتاب پرست برگی نگاه کنید. این آفتاب پرست برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ در جزیره کوچکی نزدیک ماداگاسکار پیدا شد. اندازه حیوان نر تنها ۱۵ تا ۱۶ میلی متر است، یعنی حتی کمتر از اندازه قرص آسپرین! با وجود اینکه این خزنده خیلی ریز است، باز هم خزندگان ریزتری وجود دارند. با آنها آشنا شوید.

با این 7 خزنده مینیاتوری آشنا شوید

اگر شما هم با شنیدن نام خزنده به یاد دایناسورها می‌افتید به این خزندگان کوچک، که بعضی از آنها حتی از حشرات هم کوچکترند، نگاهی بیاندازید تا از متنوع بی‌نظیر موجودات روی کره زمین شگفت زده شوید.

مثلا به این آفتاب پرست برگی نگاه کنید. این آفتاب پرست برای اولین بار در سال 2012 در جزیره کوچکی نزدیک ماداگاسکار پیدا شد. اندازه حیوان نر تنها 15 تا 16 میلی متر است، یعنی حتی کمتر از اندازه قرص آسپرین! با وجود اینکه این خزنده خیلی ریز است، باز هم خزندگان ریزتری وجود دارند. با آنها آشنا شوید.

1- Paedophryne amanuensis

این قورباغه مینیاتوری که در جنگل‌های پاپوآ در نزدیکی گینه نو کشف شد تنها 7٫7 میلی متر طول دارد. دانشمندان برای پیدا کردن این قورباغه و شناسایی آن دچار مشکلات بسیاری شدند چرا که صدای این قورباغه شبیه به حشرات جنگلی بود. سر انجام آنها مقداری از بستر جنگل را کندند و آن را درون کیسه‌های پلاستیکی ریختند و از این طریق موفق شدند قورباغه را شناسایی کنند.

2- مارمولک کوتوله جزایر ویرجین

 مارمولک کوتوله جزایر ویرجین به همراه جراگوآ کوچکترین خزنده و مارمولک شناخته شده است. هر دوی این دو مارمولک 16 تا 18 میلی متر طول دارند. این مارمولک در سال 1964 کشف شد.

3- آفتاب پرست برگی کوه دامبر

دختر عموی آفتاب پرست برگی کوتوله ماداگاسکار، آفتاب پرست برگی کوه دامبر، طولی بین 14 تا 19 میلی متر دارد. این آفتاب پرست گونه‌ای با ارزش شناخته شده است.

4- لاکپشت لاک لکه‌ای (speckled cape tortoise)

لاکپشت لاک لکه‌ای کوچکترین لاکپشت روی کره زمین است. آنها تنها 5٫2 تا 11 سانتی متر طول دارند، یعنی یک لاکپشت کوچک از این گونه به سختی به اندازه یک توپ گلف است. این لاکپشت بامزه جز گونه‌های در حال انقراض است چرا که پیشرفت کشاورزی باعث شده زمین‌هایی که زیستگاه طبیعی لاکپشت لاک لکه‌ای بوده اند به زمین کشاورزی تبدیل شوند.

5- وزغ بلوط

این وزغ را می‌توان تنها بر روی یک انگشت نگه داشت، همانطور که می‌بینید. وزغ بلوط کوچک‌ترین گونه وزغ در شمال آمریکا است. این وزغ کوچک فقط 1٫9 تا 3٫3 سانتی متر طول دارد. مورچه غذای مورد علاقه این وزغ است.

6- مار طنابی (رشته‌ای) باربادوس (Barbados threadsnake)

بر اساس گفته دانشمندانی که این مار را در سال 2066 کشف کردند، اندازه مار رشته ای باربادوس به ندرت از طول یک رشته ماکارونی بلندتر می‌شود. این مارها از 30 سانتی متر بلندتر نمی‌شوند. جمعیت این مار و روش زندگی‌اش بر ما پوشیده است، تنها چیزی که می‌دانیم آن است که این مار طنابی دوست دارد موریانه بخورد!

7- کی من کوتوله کویر (Cuvier’s dwarf caiman)

این حیوان نسبت به دیگر خزندگانی که در این لیست بودند بزرگ‌تر است اما خب کوچک‌ترین تمساحی است که تاکنون کشف شده. حیوان نر حدود 1٫6 متر طول دارد درحالی که ماده ندرتا از 1٫2 متر بلندتر می‌شود. برای آنکه بتوانید مقایسه درستی انجام دهید باید بدانید که تمساح‌ها می‌توانند بیشتر از 6 متر هم طول داشته باشند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان